reklamebanner dækker forum vindue

Jeg har fået en meget irriterende banner fra nova et eller sommerhus udlejning. Den står som et banner over vindue når jeg kører musen op på Forum. Hvis musen kører op på Forum efter at jeg har valgt gallerier gallerier er den der  ikke. Den dækker delvis vinduet så jeg ikke kan trykke  på andre knapper end den nederste >aktive emner<


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik,

Jeg har overset dit indlæg - derfor først svar nu.

Har du stadig problemet med bannerreklamen? Vi vil selvfølgelig ikke have reklamer, der generer på den måde. Det er dog lidt svært for mig at holde øje med, da en stor del af reklamerne her på LDS bliver styret af Google. Dvs. de sælger pladsen og bestemmer hvad der bliver vist. Jeg har dog mulighed for at blokere udvalgte reklamer - og gør det, når nogen er for irriterende.

Så fortæl meget gerne hvis det stadig sker, så prøver jeg at blokere den.

Mvh. AllanE
Driller den også (Fisher investment)?

Mvh. AllanE
Tjae, den forfølger mig vist bare og er rimeligt irriterende.

Mvh. Ole
Jeg har lige tjekket, men kan ikke finde Fischer på min liste over annoncer. Det kan være fordi den bliver vist meget få gange (statistisk set og i forhold til de mio. visninger vi har). Mit gæt er, at du har besøgt deres side én gang og nu bliver ramt af det såkaldte "retargeting". Dvs. annoncesystemerne drømmer om, at vise dig flere reklamer for dem, fordi du har vist interesse én gang.

Personligt synes jeg, at det er et rimelig irriterende koncept, fordi det ikke udnyttes rigtigt. Det bliver hurtigt for overdrevet.

Mvh. AllanE
Annonce
Kan ikke mindes jeg har besøgt deres hjemmeside, til gengæld dukker den frem på hver eneste side jeg er på herinde.

Ved du om jeg kan gøre noget ved det der retargeting.

Mvh. Ole
Retargeting er ikke noget man behøver at bekymre sig så meget om. Men du kan "nulstille" det (delvist) ved at fjerne cookies engang imellem. De store annoncenetværk (Google, Facebook mv.) genkender din computer på tværs af alverdens hjemmesider ved at gemme en cookie. Hvis du går ind på LDS igen med browserens "privat tilstand" stået til (hedder "inkognito" i Chrome) vil du sikkert se nogle andre reklamer.

Ideen er faktisk ret god, for det kan medvirke til, at man netop ser nogle annoncer der ER relevante og interessante. Problemet kommer, når annoncører bruger det forkert og ender med at ramme samme person aaaaalt for mange gange. Så bliver man træt af deres reklame og den kan ende med at have en negativ effekt for dem (efter min mening).

Den enkelte annoncør får ikke personlige informationer om dig (hvilket mange er bange for). Men hvad Google og Facebook ved om folk.......det er nok noget andet. Og i den sammenhæng betyder det ikke meget, om du sletter dine cookies engang imellem

Mvh. AllanE
Jeg synes jo også det er lidt sjovere, at se relevante lav-det-selv reklamer end investeringsreklamer.

Tak for dit svar, jeg prøver at slette cookies endnu en gang.

Mvh. Ole
Den reklame fra sommerhus udlejning generer ikke længere. Det var kun på den ene af mine pc.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis