Downlight i udhæng med 45 grader hældning

Jeg ønsker at montere indbygningsspots i udhænget på mit hus, men kan ikke rigtigt finde DEN type, der passer til projektet.

Idet taghældningen er 45 grader skal spotten være kipbar i 45 grader og naturligvis egnet til udendørs brug.

Derudover er ønskerne, at den er rund, hvid, vedligeholdelsesfri.

Jeg er åben for en 12 volt variant, selvom jeg ville foretrække 230. Hvad er fordele/ulemper?

Kender nogen af jer til produkter, der kan tilfredsstille mine krav og ønsker?

Tak for hjælpen.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Der er jo mange kipbare, men 45 grader kender jeg ikke nogen der kan. Der er den mulighed at du laver dit udhæng om, sådan at underbeklædning bliver vandret. (husk luftspalte så der er udluftning til loftrum)
En anden mulighed kunne jo være at ændre på "spot ønsker" og i stedet sætte lysbånd op på kanten af udhæng. De kan købes til 12V og udendørs brug.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
For bare lige at bevise, kipbar i 45 grader ganske vist findes, søgte jeg endnu engang på Google og voila - se hvad jeg fandt.

http://www.yousave.dk/shop/low-profile-led-5586p.html

Der står ikke noget om anvendelse udendørs og jeg var derfor først skeptisk, på Nordtronics egen side står den som IP44 - og det er da tilstrækkeligt til et udhæng udendørs, ikk'?

Alternativet med at ændre i konstruktionen af udhænget lød ikke videre tiltalende 😊
Aaarhh...

Det latterlige symbol, der viser et hus, med en pil der peger IND i huset betyder naturligvis indendørs brug.

Jeg læste ellers noget med en UDVENDIG diameter... (og det sidste her var naturligvis bare en joke...).

Jagten fortsætter!
Den her står til at kunne benyttes udendørs, men er kun IP21... hvordan hænger det sammen?

http://detled.dk/gx53-led-paerer/618-diospot-gx53-indbygningsspot-230v-kipbar-45-borstet-alu.html
tror at det hænger sammen med hvor rust bestandigt rammen i spottet er
IP mærkningen har noget at gøre med, hvor vandtæt materielet er. Det har intet at gøre med korrotionsbestandighed at gøre. I dit udhæng kan du bruge IP21 mærket materiel, da det ikke forventes at materielet kan rammes af regn.

fase
Det er jo netop det der er pointen. Den mest tætte er den der kun må bruges indendørs. Selv om IP 44 ikke er stænktæt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis