Toyota Avensis 1.8 VVTI 2002-Centrallåsproblem

Hej. Jeg er ny i dette forum og efterlyser en "Toyotamand/kvinde" med stor erfaring. Mit problem er: Centrallåssystem virker på alle låse undtagen bagagerummet (sedan) Det skete fra den ene dag til den anden. Jeg har en mistanke til styreenheden, men det ville være dejligt, hvis det kun er motoren i låsen. Det er dog ikke mig bekendt et problem på Toyotaerne at de skulle gå, derfor er mistanken mere styreenheden. Men jeg er lidt på bar bund i den sammenhæng, er der nogen Toyotafagfolk i dette forum? Nogen måde at måle sig frem til om motor er gået? På forhånd tak. Mvh "Tiger"

Tiger
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kontroller lige ledningerne og samlingerne med en grundig gennemmåling først, i stedet for "hovedløst" og skifte alt hvad der kan tænkes at være gået i stykker ud.

Det kan nemt gå hen og ende med du skal have ny dyt hvis du ikke gør det på den rigtige måde.  

Pøj pøj med fejlfindingen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif. Tak for tilbagemelding, men jeg gik nu efter et mere specifikt svar. Jeg ville netop gerne høre fra en Toyota mekaniker der arbejder med det for at høre hvordan det rent statistisk ser ud mht. fejl på selve låsen(motordelen) og om man kan måle sig frem til om denne motor i låsen kan være gået. Det andet med stik etc. er kontrolleret, men jeg ved ikke om man med alm. måleinstrumenter kan måle impulsen fra styreboksen, det er jo en kort impuls til motoren i låsen. Så er der en Toyota mekaniker med i dette forum vil jeg meget gerne høre nærmere:-) Mvh "Tiger"

Tiger
Skrevet af Tiger2016 på 15-05-2016 13:47
Hej Leif. Tak for tilbagemelding, men jeg gik nu efter et mere specifikt svar. Jeg ville netop gerne høre fra en Toyota mekaniker der arbejder med det for at høre hvordan det rent statistisk ser ud mht. fejl på selve låsen(motordelen) og om man kan måle sig frem til om denne motor i låsen kan være gået. Det andet med stik etc. er kontrolleret, men jeg ved ikke om man med alm. måleinstrumenter kan måle impulsen fra styreboksen, det er jo en kort impuls til motoren i låsen. Så er der en Toyota mekaniker med i dette forum vil jeg meget gerne høre nærmere:-) Mvh "Tiger"

Ja ok, er selv til biler fra den gang hvor den eneste elektronik i en bil var radioen eller før.   Hvis der er en her inde, der måske ved noget, er det nok polobjørn. Ellers vil jeg anbefale dig og søge et desideret Toyota forum idet der typisk plejer at sidde en "klog mand" soo slige steder. 

Pøj pøj med fejlfindingen.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis