Smøre/vedligeholde trailer?

Hej :-)

Jeg har en alm. havetrailer uden bremser. Den har nogle år på bagen, så vil gerne give den lidt vedligehold.

 

Har læst mig til at kuglekobling skal smøres med fedt indvendigt + med olie i et et par smørepunkter på de bevægelige dele til til/fra kobling.

- Kan jeg bruge WD40 istedet for olie? Hvis nej - hvilken slags olie/smøremiddel er bedre og hvorfor?

- Hvilken slags fedt skal jeg bruge i kuglekoblingen?

 

Derudover har jeg tjekket lys/lygter og skiftet defekt elstik. + Tjekket dæktryk.

Er der andet jeg bør tjekke/smøre i sådan alm. forebyggende vedligehold på trailer?

 

På forhånd tak for hjælpen - og god weekend til alle!

- Jacob 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til alm. vedligehold af en trailer regner jeg et par dråber olie i koblingshovedet et par gange om året. Mærke om der er slup i hjullejerne årligt samt efterspænding hvis ...... Udskiftning af fedt i hjullejerne hvert 5 år. 

Så kigger du naturligvis efter om alt lyset virker korrekt ved hver sammenkobling.   

Det er ikke i koblingshovedet du skal give konsestensfedt, men på selve koblingshovedet hvis ............. Andre typer fedt duer ikke. 

Og til sidst, WD40 duer ikke som smøremiddel, men er godt til rustløsning af bolte/mødtrikker mm/osv. 

Det er nemt og komme over.   Men du skulle måske også skænke træværket på efterløberen, en venlig tanke ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis