elbil til børn

har lige et spørgsmål ang min datters nye elbil den kører rigtigt fint og det hele problemet kommer når den skal lades op det går for langsomt .. den standart lader der følger med ligner lidt en til mobil tlf . 

har så en anden liggende ville hører om man kan bruge den og om det vil gå stærkere med at lade bilen op. 
det ville spare mig for mange spørgsmål om der snart er strøm nok på osv.. 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange Ah er dit batteri på, og hvad er det for et batteri? Som en tommelfingerregel siger man, at ladestrømmen må 0,1*Ah, når der drejer sig om blybatterier.

fase

Når jeg ser på dit billede, ser jeg en akkumulator med en kapacitet på 7Ah og en spænding på 12V og ikke 17V, som du har skrevet. Når du har to af dem og den originale lader er på 12 V, gætter jeg på, at de er parallel forbundne. Vi taler nu om et batteri på 12V og 14 Ah, det svarer til en ladestrøm på 1,4A, men da det ser ud som om laderen giver 12 V, vil batteriet selv regulere strømmen, fordi spændingsforskellen er afgørende for strømmen. Nå, men det er vel ikke den palaver, du er interesseret i, så sæt du din 5A lader til, så datteren kan komme ud at køre.

Hvis du vil have en længere køretid på dytten, skulle du købe en lader der giver ca. 14V (højst14,2V).


fase
nååår ja det var en tryk fejl med de 17 v.. selv 12 v..

og tak for det fine svar.. men vil den lade den hurtiger op med den uoriginale lader ??
ja, det opladningen vil ske hurtigere.

fase
Måske var det en idé at handle et par ekstra batterier og så skifte dem for at forlænge køre tiden.

http://batterier.dk/batterier/blybatterier/12volt-blybatterier/12v-2f7-2ah-panasonic-6-9-c3-a5rs-batteri-2591.html

Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis