Rumtermostat

Et hurtigt spørgsmål jeg har nogle ældre rumtermostater til mit gulvvarme de er ikke kønne mere og jeg vil gerne skifte dem ud. Modtager boksen som er i bryggerset er af mærket Heimeier på rumtermostaterne står der TG Colibri. Spørgsmålet er kan jeg købe hvilket som helst fabrikat Danfoss osv til at arbejde sammen med Heimeier boksen???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det trådløst eller med ledning. Hvis det er med ledning, er der en change for at Danfoss kan bruges.

fase
Det er med ledning
ja men så tror jeg helt bestemt, at du kan bruge en Danfoss termeostat, som også er bestemt til ledning. det er jo i princippet en temperaturafhængig kontakt.

fase
Du skriver at de ikke er kønne mere. Er det moden der er skiftet er der ikke noget at gøre, men er det skidt og malings rester så kan de reddes. Du skruer yderkappen af dem, og lægger disse i vand blandet med grundrens. Efter nogle timer kan de børstes og skylles. Så ser de ud som nye.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg vil skifte dem fordi de er blevet grimme med tiden. plastikken er blevet gul har prøvet at rense dem uden held det er som om det er hele vejen igennem. Men vil gøre et forsøg med grundrens tak for budet 😃
Hej. Vi har præcis samme problem, hvad fandt du af løsning? Og vil du evt dele.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også