Revnedannelse i nyt hus

Hej

 

Jeg har fået en revne i indervæggen som starter fra loft og går går i "trappe" mønster lidt ned af. Skyldes dette

at matrialerne arbejder pga. temperaturen ændringerne? For syntes det er værst når det er varmt.

 

 

Derudover så jeg tilfældigt at nogle af fugerne udenfor også har en lille revne, revnen er mellem mursten og fuge.

 

 

Mvh Michael

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der også revner i soklen? Hvis der er det, kunne det tyde på sætningsskader, og så har entreprenøren et problem.

fase

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24559' class='af-profile-link'>S. Fabrin</a> på 13-05-2016 13:04
Er der også revner i soklen? Hvis der er det, kunne det tyde på sætningsskader, og så har entreprenøren et problem.


Nej der er ingen revner i soklen, men hvis det var sætningsskader, vil de så ikke typisk starte fra jorden og gå op af?
Hvem kan man få til at udersøge om det er en alvorlig skade, og hvad den kommer af?

Mvh Michael
Hvad bærer væggen? Jeg synes det ser ud som en stabiliserende væg som ikke har tilstrækkelig med ballast til at sikre at vandrette kræfter kan overføres ved friktion gennem væggens liggefuger - det harmonere med at revnerne løber vandret langs fugerne og samtidigt løber i væggens overside hvor der er mindst egenlast fra væggen til at sikre friktionen.

Revner fra tvangskræfter som følge af temperatur, ville være mere lodrette.

Men som altid med revner er det bare et gæt

 Certificeret Statiker

Mener væggen den bærer et spær, men kan se revnen vokser lige så stille jo varmere det bliver i vejret, så kan det være spærret som arbejder og derved rykker i væggen? Har vedhæftet et billede, som viser hvor revnen den starter, for den er startet i toppen af væggen ved siden af, også arbejdet sig ned. 

Huset jeg bor i er et rækkehus, og den væg som er revnet ligger op til et andet hus.

Tror i det vil kræve at en kommer ud at se på revnen? Hvis ja, kan i så anbefale nogle?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis