Opvasker hænger i en cyclus. Hjælp til identificering af reservedele.

Hej

Jeg har fejlsøgt en del på en siemens opvaskemaskine som er fanget i en af vaske faserne. Har fundet frem til en del som klikker on off med nogle minutters mellemrum. Kan nogle fortælle mig hvad det stik er til som man kan se på billedet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er et mekanisk programværk i maskinen, kunne kliklyden komme fra det. Det kan udskiftes. Stikket på billedet, hvis der ikke i omegnen findes en modpart, så er det svært at sige noget om. Du har ikke opgivet type eller andet, der evt. kunne identificere, hvilken maskine det drejer sig om.

fase
Hej Fabrin

Maskinen er en siemens sf35t550eu/28

Det er ikke mekanisk timer. (Ingen dreje knap)
Stik og modpart ses på billed 1 og 2.
Jeg måler 220 fra rød til gul og fra pink til gul konstant.
Klik lyden forsvinder når jeg tager stikket og kommer igen så er sikker på at lyden kommer derfra jeg ved bare ikke hvad stikket er til
En klasisk fejl som nok dækker 80% af alle fejl er
Tilstoppet afløb
Varmelegme deffekt.
Vand i bunden af maskine pga. Utæthed.

Lidt afhængig af model vil de 3 fejl udmynte sig forskelligt.
Hvis der ingen fejl koder / blinkende lamper er som kan fortælle årsagen til at den stopper kan man prøve følgende:
Tjek afløb ved at afmontere afløbs slange og før den til en spand - nu skal vandet jo gerne kunne pumpes her i.
Tjek ved selvsyn at der ingen vand er i bunden af maskinen - vandsikring vil forhindrenmaskinen i at fungere hvis det er tilfældet.

Hvis maskinen går i gang kan du evt. Holde øje med at vandet varmes op, eller hvis den stopper hvor man skulle mene vandet skulle være varmt - så kunne det være varmelegmet.

Det klik du høre er formodentlig et relæ, og det virker nok fint siden du kan høre det 😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis