Hækken og afklippet græs

Hej
Jeg har set flere steder at de smider det nyafklippede græs ind under hækken.
Jeg troede at der var så meget energi i græsset, at det ville brænde hækken af.
Det kunne da være rart at slippe for hver 2. Trailerlæs på genbrugsstationen.

Nogen der selv gør det og/eller har lidt viden?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger også gerne græsafklip til bunddække om hindbær, solbær, frugtræer, rhododendron og hæk. Jeg har ikke tænkt så meget over hvor meget energitilførsel der er i det, men mere tænkt på afdækning i fht ukrudt.
Jeg har aldrig oplevet noget, der ligner kvælstofchok.

Brug en bioklipper og lad det ligge, så behøver du næsten ikke gøde din græsplæne mere. 

Alternativet vil være og kompostere græsset. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 12-05-2016 19:44

Brug en bioklipper og lad det ligge, så behøver du næsten ikke gøde din græsplæne mere. 

Alternativet vil være og kompostere græsset. 

Det var også min tanke... livet er for kort til at køre have affald på genbrugen... det er da meget nemmere at lave en kompost bunke.
 

Sidder hvert år og griner af min nabo, der først farer rundt og samlet græsset op, så kører det væk, så bruger penge og tid på gødning til plænen, og køber jord i poser til blomster bedene, og krukker....

Men hey, det er godt for omsætningen på planteskoler mm  

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 12-05-2016 19:58

Det var også min tanke... livet er for kort til at køre have affald på genbrugen... det er da meget nemmere at lave en kompost bunke.
 

Sidder hvert år og griner af min nabo, der først farer rundt og samlet græsset op, så kører det væk, så bruger penge og tid på gødning til plænen, og køber jord i poser til blomster bedene, og krukker....

Men hey, det er godt for omsætningen på planteskoler mm  

 

 

HAVE AFFALD !!!!!!!!!!!!!!!!  Nej PH, det er let tjente penge folk køre på dumpen. Tænk bare på hvor meget transporten koster.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
En græsmark kan ikke blive ved at give udbytte, hvis den bliver høstet uden at få tilført gødning (læs foder til græsset) Men hvis man ikke fjerner noget er det minimalt hvad der er behov for at tilføre. Jeg har aldrig haft opsamler på. Der går kun 1-2 dage så kan du ikke se det afklippede hvis det har været meget lang. Er du over plænen jævnligt ses det kun minimalt. Og kald det ikke affald men dyrebar råstof.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Foruden at græs og hækafklip til afdækning bliver grimt og træls (synes jeg) at se på - så vil især (dræber)snegle sætte pris på sådan et fugtigt miljø - dels til at gemme sig under, dels til at lægge æg under.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis