Hvor finder vi inspiration til vores nye have?

I forbindelse med nybyggeri har vi været ude at se på MANGE huse, hvor vi har lært rigtig meget, hvilket nu har resulteret i at vi har fået en arkitekt til at tegne vores drømme hus.

Nu er tiden kommet til haven, som vi gerne vil have planlagt inden vi starter på byggeriet. Vi regner med at tage samme fremgangsmåde som vi gjorder ved huset, altså først se rigtig mange forskellige løsninger, så vi nogenlunde ved hvad vi gerne vil have. Derefter tager vi kontakt til en havearkitekt, som samler alle vores drømme. Vi har jord til en have på ca. 5.000 m2, det er dog langt fra sikkert det hele skal være have.

Kan I anbefale gode websider, udstillinger m.m. hvor vi kan få inspiration til vores kommende have?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Luke Skywalker

I kan også begynde med at henvende jer til en havearkitekt - det kan jo ikke skade. Vi stod i nogenlunde samme position som jer (stor flad græsplæne, minimal terrasse og ikke ret andet) og havde rigtig god gavn af at snakke med en havearkitekt - hun/han ved jo lidt mere om planter mm og kan også hjælpe fantasien lidt på vej.

Nu ved jeg ikke hvilken galaxe du p.t. opholder dig i, men her i Sønderjylland vil jeg anbefale Carry Roorda fra Hejls http://havenatur.dk

Dygtig og nem at snakke med - og med forskellige priser afhængig af tegninger, plantelister mm.

ETB
Husk at en have også kan være en "legehave" - med plads til bålsted, hytter, jordvolde, som man kan løbe på, svingtov fra træerne og pilekrat som børn kan lege snitte vildt meget i - uden at det gør noget.

Man kan jo få en med en gummiged til at lave lidt småbakker, og tilplante med pil og frugttræer.

Jeg siger det bare fordi der er rigtigt mange haver, som IKKE er velegnede til børn som har brug for lidt vilde ting.

Jeg mener ikke dyre kompan-legeredskaber, men simpelthen en have hvor der OGSÅ er plads til at grave en hule, stable paller op til gytter og lave bål og stille telt op.
Og der må gerne være et sted med vand.

Og så også blomster og lidt græsplæne hvis man har lyst.

Ja det er nok ikke helt det i efterspørger, men jeg synes bare jeg vil komme med et indlæg om at en have OGSÅ skal være et sted til leg. Måske kan i bruge det - sig bare til - jeg har mange flere ideér, fra mit arbejde som pædagog.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også