Montering af dampspærre udvendigt?

Hej Alle

Jeg tænker at efterisolere gavlen på min første sal som består af træ. Dels for varmensskyld men også for at støjdæmpe, da huset ligger ud mod vej. 

På nuværende tidspunkt består gavlen/væggen af (indefra og ud)

1: 3-4 mm masonit plade udgør væggen,  2: isolering,  3: udvendig træbeklædning. dvs. ingen dampspærre. 

Det bedste vil selvfølgelig være at rive alt fra hinanden efterisolere, sætte dampspærre op (indvendig) og afslutte med 2. lag gips men denne løsning har jeg ikke overskud til pt. (kommer senere, da jeg påtænker at lave hele 1. salen om)

Derfor tænker jeg om jeg er på rette vej med denne plan: 

1: slå lægter på den eksisterende træbeklædning, 2: fylde op med isolering, 3: montere dampspærre og klemliste, 4: afslutte med ny beklædning.

 

Spørgsmålet er derefter, er det måden at gøre det på?  dampspærren kommer teknisk til at sidde udvendig på væggen og ikke som normalt lige under vægbeklædningen.

Eller er det bedre at bruge vindpap ovenpå isoleringen?

 

vh.

Murat

 

   

 

  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det må du ikke!

Dampspærre må max. ligge 1/3 inde i isoleringen. Ellers kommer der til at danne sig kondens på dampspærre og du får fugtproblemer.
Skrevet af vatnisse på 11-05-2016 10:34
Nej, det må du ikke!

Dampspærre må max. ligge 1/3 inde i isoleringen. Ellers kommer der til at danne sig kondens på dampspærre og du får fugtproblemer.

 

Jeg tænkte godt det var sådanne det hang sammen, tak for svar  

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis