plæneklipper død

Hej venner

jeg har en texas tg475 plæneklipper fra 2011 med en ohv motor. som indtil sidste weekend fungerede upåklageligt.

Sidste weekend havde jeg kniven af for at fjerne mos med min moskniv.
Da jeg var færdig medprojektet satte jeg den almindelig kniv på. Uheldigvis fik jeg ikke spændt den ordentligt, så kort tid efter start begyndte den at lyde mærkelig og kniven blæste af.Heldigvis skete der ikke noget (troede jeg) og jeg fik spændt kniven ordentligt og jeg fik slået plænen færdig.
I går vil jeg så slåplænen igen, men jeg syntes at maskinen læd underligt som om den skraldede inden fra motoren.
Efter et par minutter gik den ud og vil ikke starte, når jeg trækker i snoren føles det som om den er hårderer at trække, og den vil ikke starte.
I dag har jeg prøvet at rense tændrøret og udskifte tændrørshætten og tjekkede luftfiltret og endda afmonteret kniven. Men intet virker, den er totaldød..

Det skal siges at da jeg vente dem om gjorde jeg den fejl at ligge den på siden..

Er der andet jeg kan prøve at gøre, eller skal der en ny maskine til??

på forhånd tak
 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har haft den lagt om på siden, kan det være der er løbet olie ind i cylinderen.
Afmonter tændrør og træk adskillige gange i snoren, tjek oliestand, genmonter tændrør, og prøv om den vil starte.
Vask tændrøret i benzin før du prøver at starte den.
Måske skal tændrøret af igen og flere træk i snoren..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis