Klemrække til kabelsko

Hej
Jeg prøver at øge overskueligheden på eltavlen på min nye båd, men jeg kan INGEN steder finde en klemrække som passer til kabelsko? Kun en til minusskinnen men ikke en der passer til kabelsko til fordeling... Hedder de noget andet? Jeg ville helst uden om alm klemrækker pga de konstante bevægelser. Internettet har masser af dem når det drejer som om båd og bil el, men findes det virkelig ikke i dk?
R
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det sådan nogen som dem her, du søger?

Dem her har jeg selv fremstillet af en kobberskinne, som er savet ud i den længde som der var plads til, og boret huller til 5 mm gevind, derefter sat skruer i bagfra og møtrikker på foran. Så kan du bruge kabelsko med 6 mm hul i. Du kan også finde klemrækker hos f.eks. Masnedø Marinecenter.

Mvh Finn

Hej.

Jeg var maskinmester på et kraftvarmeværk i sin tid, og der havde vi skinnerne liggende. De bliver brugt i højspændingsanlæg og i 380v tavler som forsyningsskinner. Jeg vil tro at du kan købe skinnen hos din elforsyning, eller hos et elektriker firma, der laver strømtavler. Ellers kan jeg se at du kan købe dem hos Sanistål, men det altså i 4 m. længde.

Mvh Finn
Altså hvad er problemet med sådan en her?
http://www.biltema.dk/da/Bat/12-V/Elektrisk-tilbehor/Klemrakke-2000024037/

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej Anders. Den ser fin ud, jeg tog bare Masnedø Marine, som eksempel. At jeg så selv lavede mine kabelskinner var jo fordi det var billigere og en udfordring i sig selv. Men Biltema´s kabelskinner er rigtig fine.
Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis