Customized trailer som skal trækkes af 1 person

Hej, jeg skal have bygget mig en trailer. Ikke en normal trailer, en trailer som er skabt til at skulle trækkes af 1 person. Den skal bruges til at bære telt, proviant og en 25l vanddunk. Egentlig er målet at den skal være så let og så holdbar som muligt (dæk som har svært ved at punktere bland andet).

Mit spørgsmål til jer her på forummet er hvor det ville være muligt at få bygget denne slags trailer? Jeg er ikke selv I stand til det, og ved at det er en man bliver nødt til at få specialbygget.

Jeg er også I tvivl om hvor dyrt det vil være at få lavet en sådan trailer. Prisen kommer selvfølgelig an på mange faktorer, men hvis I har nogle ca. bud, så skyd løs.

Jeg har her et billede af traileren som den nogenlunde skal se ud.

Mvh,

Alex
 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kikke på cykeltrailere, de må være neme at bygge om til din brug, få kevlar dæk på, eller kevler indlæg i dækkene, så slipper du for de fleste punkteringer.

Vi prøver igen, i morgen --
Det var vel det vi som spejdere kaldte en kærre. De blev dog som regel trukket af 5-8 spejdere. Men så var der også læs på fra alle incl. telt o.s.v.
Ellers ser jeg kondiløbere som har et barn med i en løbevogn.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En cykelkærre som denne  http://www.jemogfix.dk/cykeltilbeho...er_9033404  er både billig, let og trække samt holdbar. Det der normalt laver punkteringerne, er når folk blokerer hjulet under nedbremsning og derfor er chancen ikke ret stor for flade dæk da der ingen bremser forefindes. Men hvis både seler og livrem ønskes, kan der til den pris sagtens blive til både nye stærkere dæk, hvis det ønskes, eller et sæt lappegrejer og en god pumpe.  Hvis du kun skal slæbe på/med kærren, kan det være en fordel og save det yderste af stjerten, lige over det vandrette rør, samt lave nogle beviklinger på tværgrebet så det bliver rigtig behageligt og holde om. Endelig bør du også tænke på en pressending så sovegrejerne kan holdes tørre i det "strålende" danske vejler.  

God tur. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg bruger den cykelanhænger som Nitter linker til.
Jeg har haft den i 6 år, og på alle de år, har jeg kun oplevet EN punktering, selvom jeg tit kører på grusveje og i skoven, og selvom jeg har lastet den med langt over de 50 kilo de forreskriver.
Jeg bruger den til dagligvareindkøb, ca 2-3 gange om ugen (5-7 km tur) foruden hvad den ellers har været udsat for af grus,sten, affald og brænde kørsel.

Men skal du bruge den udelukkende til at gå med, ville jeg nok vælge en anden type ala den du viser billede af eller gå/løbe vogne. Det gælder om at få så store hjul som muligt, da de triller bedre.

Go' tur 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for rådene . Jeg tænker at jeg skal trække den i stedet for at skubbe den, da det er mere energibesparende. Så lige nu hælder jeg mest til at ombygge en cykeltrailer!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis