Sølvlodning

Hej. Står og skal have sølvloddet noget Messing, det er Ca 1 - 1,5 mm tyk i gods. Harald Nyborg har en blæselampe har den nok power til at varme det op ? Er desværre rendt tør for ilt og det er lidt en haste opgave.
Hej. Står og skal have sølvloddet noget Messing... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgelig er der dårlige råd ind i mellem, men sådan er det jo med nettet, man må selv sortere..
Ja valget af en egnet svejsetråd er jo alfa og omega, men jo også evt behov for forvarmning og langsom afkøling.

Men mange brugere har jo en co2 svejser (MAG) i hobbystørrelsen, og at anbefale en egnet rørtråd vil være et dårligt råd.
Det er mit indtryk at det ikke er ret mange der har en elsvejser, for her er jo en bred vifte af muligheder.

Og endnu mindre der har en Tig svejser, og vel kun få stykker der har en TIG der kan køre AC så der kan svejses i aluminium ol.


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Czanto.
Kan man svejse i aluminium med acetylen/ilt, jeg har prøvet nogle gange men det lykkes ikke. findes der forskellige flusmidler til aluminium, og hvis, hvordan finder man så ud af hvad man skal bruge

VH
Hej Volmer
Du har ret i at det er svært at finde en tråd som er god til Gas7Ilt svejsning men her er et link til AB 155 som er udviklet til at svejse plader stænger og støbte aluminiumslegeringer. Den har et laver smeltepunkt end aluminium, så den er let at bruge . prøv at se videoen her, den viser også hvordan den bruges samtidig viser den også hvor meget den kan belastes.
https://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo

Mvh. Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Så er det vel lodning, hvis tråden har et lavere smeltepunkt end grundmetallet?
(ikke at der er noget galt med lodning, bare for ikke at blande begreberne sammen)

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Je_ns Det har du ret i. Men AB 155 som jeg skriver om Kan bruges både som loddetråd som er vist på filmen, men den bruges også til TIG svejsning. Der for kalder vi den for en svejsetråd.
Mvh Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej Czanto. Jeg har prøvet at klikke på dit link men det virker desværre ikke.

VH

Du skal bare kopier link, og sætte ind i browser..
 


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns. Det lykkedes, jeg har nu set videoen med alusvejsning og jeg kunne konstatere at jeg har gjort en fejl når jeg har forsøgt mig med alusvejsning, jeg har nemlig ligesom når man svejser jern, varmet emnet op direkte men flammen og så prøvet at tilføre materiale med tråden med det resultat at både emne og tråd smelter. Jeg kunne se på filmen at det nærmere er samme taktik som når man slaglodder, nemlig at varme emnet forsigtigt op og så tilføre tråd og flux. Så er det bare hvor man kan købe den anbefalede tråd = AB 155 men det kan Czanto måske svare på.

VH

Det skulle undre mig meget om han ikke kender en der sælger dem  f.eks. AB svejseteknik v. ALLAN

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis