Siemens ovn uden lys

Følg tråden
walas
walas
Postnr: 2650
walas walas

Hej

Da jeg kom hjem fra skiferie denne vinter var begge pærer gået i min siemens ovn HB760560s/03.Eller det troede jeg ihvertfald. Nu er jeg nået til at have købe nye pærer og skifte dem, men det viser sig at ingen af pærerne er i stykker - tråden er ikke brændt over - lyset virker bare ikke...

Er der nogen der har prøvet det før?

Det skal lige siges at da jeg kom hjem fra skiferie var er også gået et meget stort lystofrør, men regnede med det var fordi jeg havde efterladt det tændt..

Hjælp!!!

Hilsen Helle

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Kan du finde kontakten til lyset i ovnen, kan du komme til at måle om den skulle være defekt.
fase
walas
walas
walas walas Trådstarter
Hej tak for svar har du nogen ide om hvor jeg skal lede efter den - regner med at den vil sidde på bagsiden af ovnen? Mvh Helle
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin
Den nemmeste måde at finde kontakten på, er at følge ledningen fra lyset (der er to, den ene til nul) til kontakten. Kontakten til lyset bliver påvirket af hængslet i ovnlågen.
fase
walas
walas
walas walas Trådstarter
Tak der vil jeg prøve iaften
EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE

Tror du har været udsat for en overspænding mens du har været på ferie. Det lyder sådan når både et lysrør og 2 pærer i ovnen er gået. Og så kan det være noget elektronik i ovnen, der er brændt af.

Har du en el-forsikring vil de dække. Har selv prøvet det med en induktionskogesktion - ligeledes i forbindelse med ferie.

Er der ikke andet, der ikke virker som det skal af elektronisk udstyr ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Ja, EISOE har sikkert ret, jeg havde ikke lagt mærke til din bemærkning om lysstofrøret, måske skulle jeg få et kursus i at læse hele spørgsmålet. :-)

fase
walas
walas
walas walas Trådstarter
Hej
Igen tak for svarene - nej vi har ikke haft andet end lysstof røret og ovn lyset der var gået.
Hvis der har været overspænding ville der så ikke være flere elektriske apparater der var gået?
Ovnen og lysstof røret sidder på 2 forskellige grupper i HIFI relæet?
Vil alligevel kontakte forsikringen imorgen for jeg har en elforsikring :-)
walas
walas
walas walas Trådstarter
Hej
Igen tak for svarene - nej vi har ikke haft andet end lysstof røret og ovn lyset der var gået.
Hvis der har været overspænding ville der så ikke være flere elektriske apparater der var gået?
Ovnen og lysstof røret sidder på 2 forskellige grupper i HIFI relæet?
Vil alligevel kontakte forsikringen imorgen for jeg har en elforsikring :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Siemens ovn, lyset virker ikke
    Hårde hvidevarer
  2. Siemens ovn, fejlstrøm????
    Hårde hvidevarer
  3. Sløv ovn
    Hårde hvidevarer
  4. Ovn støder!
    Hårde hvidevarer
  5. Varmluft ovn