Selvkørende plæneklipper trækker ikke ...

Hejsa

Jeg har en Texas Razor 5160, som jeg desværre har haft en del bøvl med. Et af mine problemer er at den holder op med at trække på baghjulene. Når jeg trykker "kør-pinden" ind, sker der ingenting når plæneklipperen står på jorden. Men hvis jeg løfter den - og dermed tager vægten af hjulene, drejer de fint rundt!?

Er der nogen der ved hvorfor?

På forhånd tak.

Mvh

Søren K

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skulle ellers lige til at sige, om kileremmen mon er hoppet af - men så burde trækhjulene jo ikke gøre rund når de er fri af jorden.
Det er det, der generer mig... De drejer rundt indtil de rammer jorden, så er det ligesom kræfterne forsvinder.
Skrevet af SrenK på 04-05-2016 16:48

Hejsa

Jeg har en Texas Razor 5160, som jeg desværre har haft en del bøvl med. Et af mine problemer er at den holder op med at trække på baghjulene. Når jeg trykker "kør-pinden" ind, sker der ingenting når plæneklipperen står på jorden. Men hvis jeg løfter den - og dermed tager vægten af hjulene, drejer de fint rundt!?

Er der nogen der ved hvorfor?

På forhånd tak.

Mvh

Søren K

Kender som vanligt vist ikke lige den model, men de er mere eller mindre ens alle sammen.  

Det er enten trækremmen der er for slap eller selve "differantialet" der er defekt.

Er remmen slap må du stramme den op eller udskifte. En nødløsning er og vende remmen så den kører med "ryggen" nede i rillen på remhjulet, det virker dog ikke ret lang tid men burde give så meget tid du når og får en ny hjem.

Og "differantialet" kræver en udskiftning og få stannert.

Pøj pøj med fejlfindingen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis