Affugter - hvor længe skal den køre

Hej

Jeg har lejet en kondenstørrer/affugter i Silvan ifm med en fugtskade. Det drejer sig om et hjørne/ omkring et stort vindue hvor der har været utætte fuger i en gammel etageejendom. Der har været en murer for at skifte fugerne, men der bliver ved med at være fugtigt i hjørnet også når jeg måler med en billig fugtmåler (20 - 30%). Men nu har den kørt i over 1,5 døgn og der har max være 20-25 liter vand i tanken. Så spm er om det giver mening at blive ved at kører med den og betale leje
Der var en tømrer ude for at måle fugt og han snakkede om at hvis hulmursisoleringen var blvet fugtig, så ville den selv tørre op gennem murstenene på ydersiden...
På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
20-30% er meget lavt. Normalt bør fugtigheden i luften være mellem 45%-60%.
Hvis affugteren ikke står i et lukket rum, så kan den blive ved med at hive fugt ud af den "friske våde" luft der kommer ind af dørene. Jeg ved ikke hvad fugt niveauet bør være i en mur, så kan ikke sige om det er højt eller lavt det du har målt. Men Jeg ville nok lade den stå og kører i lukket rum en uges tid, og se hvordan det går. Derefter kan den resterende fugt nok selv finde ud af muren og fordampe. Så afvent du nogle uger, før du maler eller gør mere ved muren.
Jeg har læst rundt omkring og lukket rummet osv Tak for dit input
Jeg har læst rundt omkring og lukket rummet osv Tak for dit input
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også