Kan jeg rive vores udestue ned?

Hej.

Jeg har planer om at rive udestuen på vores ældre sommerhus ned, men jeg er lidt i tvivl om taget på huset er tilstrækkeligt understøttet hvis udestuen fjernes.

Så vidt jeg ved er udestuen bygget på samtidig med udbygningen af stuen, hvorfor jeg går ud fra at væggende ud mod udestuen er bærende. Taget på udestuen er dog ikke specielt smart lavet, eftersom det har været nødvendigt at understøtte efterfølgenden med en stålstolpe midt i rummet. Se billederne.

Planen er at start med at fjerne dør og vinduer og herefter pille det ned “fra toppen” (først fjerne tagpladerne osv.) inden der laves en ny afslutning rundt langs selve huset (herefter laver vi en stor træterrasse og en let overdækning med gennemsigtige trapezplader).

Kort sagt, kan jeg roligt begynde at rive ned?

Takker 😃

Morten

 


Med venlig hilsen

Morten (dotmlj)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle ikke være et problem, så længe du ikke fjerne de bærende stolper og ikke mindste den jern pæl. Hvis det var mig havde jeg nok startet med at fjerne tag plader, men efterlade udhæng for en halv meters penge. Derefter skære spær af hvor den sidste tagplade slutter. Så vil du kunne fjerne resten, og til sidst lave det udhæng du ønsker
.. og lad så være med det fedteri, når du skal lægge tag på din nye overdækning!! 10,16,22 mm termoplader koster ikke en herregård i forskel - men komforten tar man ikke fejl af! Trapezplader giver en masse kondens - og SÅ bliver konen tosset!

 

Tak uldal, det lyder som en plan (inkl. termopladerne!).

Med venlig hilsen

Morten (dotmlj)

Et tip til dig: willabgarden leverer færdige tagløsninger incl skinner, plader og afdækninger for rimelige penge, fragtfrit. Vi lagde 25 kvm 16 mm termotag for 6000

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis