Dykkerpistol det sammen som søpistol ?

Hej,

Jeg har en Passlode Dykkerpistol med gaspatroner som fungerer fint, er en dykkerpistol også i stand til at bruge alm søm ? Jeg skal have lavet et brændeskur og siderne på den skal laves af brædder med mellemrum til luft og jeg tænkte jeg kan bruge min pistol men der skal vel bruges søm der og ikke dykkersøm ik ? Jeg har ikke maskinen ved siden af mig så jeg kan ikke huske hvilken model det er men det kan jeg finde ud af.

donnib


 

Hej, Jeg har en Passlode Dykkerpistol med... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det så ikke overkill at investere i en sømpistol bare til det.

Kan en gammeldags hammer ikke bruges?

Mvh. Ole
Skrevet af donnib på 03-05-2016 15:47
Ja tænkte nok at det ikke var muligt, nå ja det var værd at spørge, nu da jeg har jeg kan jeg ligeså godt spørge. Jeg har en trykluft kompressor (denne model http://www.harald-nyborg.dk/p6751/scheppach-kompressor-3hk-24l), kan jeg bruge denne sømpistol på overnævnte kompressor ? http://www.harald-nyborg.dk/p8199/air-mounty-soempistol-15-50mm, der står ved sømpistolen at den skal bruge 5-7 bar og kompressoren står at den yder 8bar så det er ok eller er der også noget med hvor meget luft den forbruger ? der står nemlig ikke hvor meget den bruger ?

 

Bemærk der står stifter.. det er ikke en sømpistol selv om de kalder den det....

 

Prøv at søge på google efter din sømpistol, så kan du sikkert finde ud af, om der fås søm til sømpistol, eller hvis du skriver her i forummet, hvilken pistol du har, så er det nemmere at svare dig. Nogle af dem kan skyde med både søm og dykkere, dog ikke på en gang :-).

fase
Prøv at søge på google efter din sømpistol, så kan du sikkert finde ud af, om der fås søm til sømpistol, eller hvis du skriver her i forummet, hvilken pistol du har, så er det nemmere at svare dig. Nogle af dem kan skyde med både søm og dykkere, dog ikke på en gang :-).

fase
Annonce
Køb en Tjep tromlepistol til beklædning! Det eneste rigtige..
"Tjep mx 50" Alle andre pistoler er ikke beregnet til beklædning og ville blive noget sjusk.. På en beklædnings pistol kan man indstille dybten af sømmene meget finere end andre pistoler..
Man kan os få en Tjep ze 65, det kommer an på hvor tyk din beklædning er.. Tallene efter "ze" og mx" er hvad maximal længde af søm de kan skyde med.. Husk dine søm skal altid være 3 gange længere end tykkelsen på det du sætter op...
Sorry for de mange beskeder, jeg aner ikke hvad der skete.

Skal lige sige at jeg allerede har en kompressor så det er det er en lille investering hvis det er HN modelen, nu da jeg skal bruge det giver det bare anledning til at købe noget nyt grej

Den der Tjep ser lidt pepret ud til det jeg skal lige nu, måske en anden gang.

Nu da det er en brændeskur og det er beklædningen kunne jeg også finde på at sømme bræderne på siderne med dykkere da jeg jo har en dykkerpistol, jeg tror sagtens det kan holde.

 

Du kan jo punkt sømme med dykkere og derefter sømme efter med hånden Sådan du kan lave nogen flotte lige linjer af søm...
https://www.bilka.dk/have/vaerktoej-og-vaerksted/vaerktoej/elektrisk-vaerktoej/powercraft-soempistol-50-90mm/p/100097803?event=39,28&point=3

De har også søm i små pakker. Men det er selvfølgelig ikke paslode eller tjep kvalitet. Men mon ikke det er OK.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis