Terrassedør sidder fast!

Hej derude,

Vores terrassedør gider ikke åbne, og jeg er meget sikker på at det er den lange pal som overfører åbne/lukke mekaniskem, fra håndtag, til de 3 små låse der sidder i døren. Spørgsmålet er bare, hvordan får jeg dette løst, billigst muligt? Mit eget forslag er at skære de 3 udvendige beslag over med en vinkelsliber, og købe 3 nye i et byggemarked? og på den måde få adgang til at skifte den lange ødelagte pal der sidder i døren?
Håber det giver mening, og er spændt på hvad i andre har af forslag 
På forhånd tak,

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ku' måske komme til at skære de pale over med en tynd skæreskive udefra, er der plads til det, lidt svært at se, når du alligevel skal skifte kantstanglåsen.

Men du skal selvf. ha' en meget sikker hånd.

Har du mulighed for at vende? Fotos

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nej desværre, men jeg kan heller ikke rigtig komme til at skære ude fra, da som man kan se på øverste billede, hvis du gør det større, at der sidder 3 jern beskyttere, som man første skal skære igennem, og det bliver ikke kønt.
Kan du mærke om det indvendige håndtag overhovedet tager låsemekanismen med nå du drejer på det? Ellers prøv i første omgang at tage håndtaget af, så du kan se, hvad der sker. Ellers ville jeg ringe til dørfabrikanten, og spørge om de kender en fidus til at åbne døren. Vinkelsliberen kræver en sikker hånd, hvis ikke døren skal ødelægges.

fase
Tak for svaret!
Ja de to ud af de tre låsemekanismer åbner, men den øverste sidder fast/rør sig ikke, så tror den er knækket et eller andet sted. Ja jeg prøver i første omgang at ringe til fabrikanten, for at høre hvordan de ville takle situationen. Hvis jeg bruger vinkelsliberen, så skærer jeg bare de udvendige hængsler af, så det kræver ikke specielt meget præcision, men koster 3 nye hængsler
Ja, selvfølgelig kan du skære hængslerne af, det skulle kunne gøres uden at ødelægge døren. Når nu de to af palerne bevæger sig, kunne det godt tyde på at der noget, der er knækket. Kan du ikke få noget smalt ind f.eks. en nedstrygerklinge og bevæge den sidste pal, så du kan få døren åbnet?

fase
Annonce
Nej desværre, kan ikke få noget som helst ind imellem .
Jeg prøver at ringe til producenten idag, så må vi se hvad de har at sige.
Hej Growgor
Jeg er kommet i fuldstændig samme situation som dig og din terrassedør.
Hvad blev konklusionen på problemet? Kunne fabrikanten være behjælpelig med en løsning?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis