Skift vask på badeværelse

Hejsa folkens, jeg er helt ny herinde og mht gør det selv.
Jeg har en vask på badeværelse, som jeg gerne vil have erstattet med en ny med tilhørende underskab. Jeg er bor i en opgang, og er i tvivl om jeg må det selv uden en vvs mand, og og jeg kan slukke for vandet på de haner under vasken, eller jeg skal lukke for alt vandet i hele opgangen, ved hovedhaneb nede i kælderen.

Jeg har vedhæftede et par billeder af den nuværende opsætning.

på forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må gerne skifte din håndvask ud uden at tilkalde en VVSer, når du kan lukke for vandet ved de to ventiler, som sidder under vasken. Vær forberedt på at ventilerne godt kan være lidt svære at få lukket, men ved at dreje hjulet lidt frem og tilbage kan du få lukket ventilen helt.

fase
Mange tak for hjælpen, den ene ventil, drejer bare løst rundt uden der sker noget, den aner slukker fint for hanen. Kan jeg afhjælper det ?
Du kan skrue den skrue, som sidder i midten ud, og tag håndtaget af. Derefter tager du en universaltang eller en vandpumpetang og skruer ventilen mod lukke, måske skal du dreje lidt frem og tilbage for ikke at ødelægge mangenoten helt. Mangenoten i håndtaget er formentlig ødelagt. Jeg gætter på at det er den varme hane, du har problemer med.

fase
Så prøver du bare at trække knappen af.

fase
Du må lave alt som sidder på indersiden af stophanen

Hvem hulen har dog monteret de gulvfliser?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis