Fejl i AEG opvaskemaskine

En ellers okay opvaskemaksine (AEG Electrolux 40379) vil cirka hver anden gang ikke tømme sæbeskålen. Dvs. lågen, der holder sæben, ikke er åbnet rigtigt og opvasketabletten ligger halvt opløst. Det betyder, at tingene ikke er blevet vasket rigtigt. Det virker som et lavpraktisk problem, der burde kunne løses. Er der mon nogen, der har et tip?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et kort svar:

Du kunne måske bruge disse plast vaske-bolde i stedet for, det har jeg brugt i lang tid.

Men så er forvasken jo det der tar' det hele i 1. hug, det er jeg klar over, men tøjet bliver da rent synes jeg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ha HA maskinsnedker igen en morsom misforståelse. OPVASKE contra VASKE maskine .
men ellers kan der være flere muligheder. lågen er fjederpåvirket, og holdes af en lille magnet. Når opvaskeren når til det punkt hvor det skal i, er der en elektromagnet som skubber lågen ud. Så er det erent fysisk hvis ikke det lykkes helt. Måske fylder du opvaskemaskinen på en måde så det spærrer for korrekt åbning, Ellers der er lidt skidt i hængsel eller mangler lidt smørelse i hængsel. Du kan prøve at give den lidt opvaskemiddel og så motionere den mange gange.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Nå ja det kan jeg jo godt se Erik.

Måske sommervarmen??

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Kunne det være en ide at, gå over til opvasketabs evt ? Resultatet skulle vist være det samme om, man ligger den i sæbeskuffen eller smider den i bestikbakken. Ligger du en tab i bestikbakken, er det jo ligemeget om sæbeskuffen virker :-)
Hov så lige du allerede brugte opvasketabs :-D Så er rådet ændret til, prøv at ligge dine tabs i bestikbakken istedet ;-)
Skrevet af Familiemor på 02-05-2016 12:07

En ellers okay opvaskemaksine (AEG Electrolux 40379) vil cirka hver anden gang ikke tømme sæbeskålen. Dvs. lågen, der holder sæben, ikke er åbnet rigtigt og opvasketabletten ligger halvt opløst. Det betyder, at tingene ikke er blevet vasket rigtigt. Det virker som et lavpraktisk problem, der burde kunne løses. Er der mon nogen, der har et tip?

Hvis du vil prøve og smørre "mekanikken" i lågen, vil jeg anbefale du prøver og bruge siliconevæske, det samme som man bruger til listerne på bildøre. Det skylles ikke så let væk af vand og er samtidig tåelelig som "tilsætning" på skaffegrejerne, hvis der skulle sætte sig en smule. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis