Ny hæk da det nuv er faldet ned

Hej alle

Sneen har ikke været god mod hækken. Se billdderne. Hvilke løsninger er der for gds? Hvor lang tid går der?takker

0null
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er du alt for sent ude desværre. Den skulle du have rejst op med det samme, efter den snestorm. Så havde den sikkert klaret sig helt fint. Det gjorde alle mine ca50m hæk, som også lå helt ned.
Det muligt du kan løsne alt jorden rundt om planterne med en greb, også rejse dem op igen. Og sæt et par stolper i jorden, og et bræt på tværs til at holde dem, indtil de sætter sig godt igen.
Jeg ville overveje at klippe hækken ned til 20-30cm over jorden og denne gang starte med en korrekt kegle/pyramide formklipning - altså breddest for neden og smal for oven, det hindre sneen i at ligge sig på toppen af hækken.

Ps.
Da hækken allerede har et kraftigt rodnet er hækken i fuld højde efter et par år eller tre.
Jeg har en ligusterhæk som er meget udsat for sne, da jeg plantede hækken satte jeg et trådhegn som hækken så er groet op om, det gør den super stabil.
Jeg valgte et metalhegn belagt med grøn plast, så det kan ikke ses, medmindre man nærstuderer.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 01-05-2016 22:27
Jeg har en ligusterhæk som er meget udsat for sne, da jeg plantede hækken satte jeg et trådhegn som hækken så er groet op om, det gør den super stabil.
Jeg valgte et metalhegn belagt med grøn plast, så det kan ikke ses, medmindre man nærstuderer.

Det er en rigtig god ide - når blot man husker at hæve trådhegnet 10-15 cm fra jorden - hvis hækken en dag skal fældes eller skæres ned.

 

 

Jeg har nu hegnet helt nede ved jorden, så kommer der ikke katte og anden igennem hækken..
Så må jeg tage bøvlet hvis den skal op en dag (lastbil med grab)

Vi prøver igen, i morgen --
..til gengæld kan du rulle hækken sammen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis