hvilken skæreskive til min vådskærer laver pæneste resultat?

jeg har en vådskærer til fliser og skal have skiftet skæreskiven på den.

Modellen er fra Bauhaus og er en bordmodel. Den skive der sad der virkede sådan set ok fra ny, men den kan godt finde på at slå en lille fli af mine fliser.

Jeg vil have fat i en ny skive, men er blevet i tvivl om hvilken en jeg skal vælge.

de kan fåes med glat skæreblad eller spor på skiven.

Hvilken er bedst og laver flottest resultat?

Mine fliser er 12 mm og er rimelig hårdtbrændte

På frohånd tak for hjælpen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den med den helt glatte kant laver det pæneste snit..
Som med så mange andre ting, så er de anerkendte fabrikater noget bedre (og meget dyre) Eks Tyrolit laver nogle rigtig gode skiver.

Godt nok ikke badeværelsesfliser, bare for at beskrive forskel på kvalitet af skiverne.
Jeg havde nogle gamle havefliser som er utrolig hårde, med en af de villige skæreskiver kunne jeg simpelthen ikke skære i dem, så købte jeg en Tyrolit skive, den røg lige igennem. (åben skive med riller)
Tilbage til flise skiverne.
Carat laver også nogle fine skiver, jeg købte en 125 mm i XL til rimelige penge (Carat har en billig serie, men stadig bedre end de helt billige)

Men du skal vel bruge en ø 150 mm skive?


Vi prøver igen, i morgen --
Ja er godt klar over det er til badeværelses fliser, og der skal du bruge en helt glat skive..
Ø 200 mm der er udvalget jo nok ikke så stort, er skal hullet være 25 mm.

Denne her skulle være en fin skive til prisen
http://www.wattoo.dk/diamantklinge-cosmo-granit-200mm-881340152?gclid=CMTu0J6-ucwCFSH3cgodczYGQw

Vi prøver igen, i morgen --
Ja hullet er 25,4 mm mener jeg det er.
Har mange fliser der skal deles på midten og ikke ligge ind mod væggen men midt ude på gulvet og så er det trælst hvis der slåes skaller af i kanten.
Vil du mene det er der jeg får en god skive til prisen eller noget der er bedre ift prisen?
glemte lige. Der er nogle af skiverne hvor der er vist diamanter på indpakningen. Er det ensbetydende med at det er en god skive
Annonce
har fundet en bosch Professionel ECO til lidt over 100 kr mere. Er det ikke et bedre køb?
http://www.ebay.de/itm/Bosch-Diamanttrennscheibe-professional-Keramik-Fliesen-200-x25-4-mm-2608602210-/271393755601?hash=item3f305411d1:g:W0cAAOxy79JSXQ2d
Ja den Bosch skive er da helt sikkert en fin skive..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis