Pr efterkrav

Goddag lds'er

Jeg har erfaret at postdk har afskaffet at privatpersoner kan sende pr efterkrav (ja jeg bruger ikke postdk meget)

Men hvad gør man så?
Kan gls, DHL eller danskefragt mænd tilbyde det?

Sagen er at jeg skal købe noget på dba som ligger for langt væk til jeg vil ofre en køretur efter det 😊

Venlig Hilsen
Rønbo
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

DBA har en fin service aftale med GLS, hvor sælger kan købe en label (så er det jo bare at betale den pris) og så sende til dig via GLS.

Jeg har lige solgt et grafikkort og betalte 28 kr for at sende det (mener det var for op til 2 kg) ... det er nemt at aflevere det et sted i nærheden (hos mig var det på en Shell tankstation) og så har modtageren det dagen efter...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak 😊
Problemet er nu ikke at sende det til mig, der er efterkravs service jeg leder efter.

Jeg har ikke lyst til og overføre penge til en vildt fremmed, uden at være 110% sikker på jeg får min vare 😁
Modparten har ikke lyst til og sende, uden jeg overføre pengene først (har spurgt efter halvskade, så halvdelen nu og resten når jeg modtager)
Kald mig pessimist men vil som hovedregel ikke stole på folk på den måde.

Derfor var efterkravsordningen en god ting, da han er sikker på at få sin penge når jeg modtager, og jeg betaler ikke for noget som jeg aldrig får 😊

Venlig Hilsen
Rønbo
Du kan jo betale med PayPal, de yder køberbeskyttelse, hvis du ikke får varen.

Forudsat at sælger accepterer Paypal.

Mvh. Ole
Skrevet af Rønbo på 01-05-2016 16:12

Derfor var efterkravsordningen en god ting, da han er sikker på at få sin penge når jeg modtager, og jeg betaler ikke for noget som jeg aldrig får 😊

Det eneste du er sikker på med efterkrav det er at få NOGET. Du er slet ikke sikret at du får et du har betalt for. Hvis du bestiller en iphone 6s, og betaler ved modtagelse af pakken. og du så åbner den og finder nogle flotte brugte sokker, så kan det godt være man bliver en smugle stram i masken   

Så det er ikke mere "sikker" end at forudbetale, desværre.

Hvis der er mulighed for det, så ville jeg vælge som der også bliver nævt at betale over paypal. De yder en service, hvor pengene kan trækkes tilbage, hvis ikke varen kommer, eller hvis der er nogen tvister. 

Ved dog ikke om det kun er når man køber igennem en forhandler som bruger paypal. Forstået på den måde, at jeg er ikke sikker på at de yder den ekstra service, når det bare er en "almendelig" pengeoverførelse der sker mellem 2 private. Men det kan man jo undersøge.

Tja jeg tænker at sælger ikke gider ulejligheden ved at sende sure sokker, når han nu endelig sender noget 😊

Men problemet er løst, jeg har droppet og købe af sælgeren langt væk 😊👍
Og fundet en fyr tæt på mig selv 😊👍

Men forstår nu ikke dba ikke tilbyder noget PayPal løsning til deres brugere.
Det ville helt sikkert blive brugt, hvis man kunne lade dem stå for penge siden af sådan en handel.

Venlig Hilsen
Rønbo
Annonce
Det gør de da også

http://sikkerhed.dba.dk/kategori/paypal/

Desuden er DBA ejet af eBay som også ejer Paypal.

Mvh. Ole
Ja hvis begge har en PayPal bruger, mente det som at man skulle kunne vælge den dba bruger som skulle modtage vare, han betaler så fragt+vare via dba's app/hjemmeside også køre møllen, ligesom på eBay.

Venlig Hilsen
Rønbo
Vores firma bruger GLS, og vi kan sende pr. efterkrav med dem. Så det kan da være en løsning.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det kræver vel man har CVR nummer?
Eller kan private også det?

Venlig Hilsen
Rønbo
Tjaa. Det ved jeg ikke lige med private. Ring og spørg dem på 76 33 11 11

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner