isætning/fugning af yderdør

Hjælp    

jeg har fået sat en yder-terrassedør i huset og har vist kvajet mig i forbindelse med fugning mellem karm og væg.

Jeg har brugt cement (det jeg bruger til at ordne fuger med).   Nu kan jeg ikke låse døren op  - skulle jeg have brugt cilikone fugning i stedet for, således at det er elastisk, for træ arbejder jo.

Inden jeg fræser det op vil jeg gerne høre om nogen kan fortælle mig hvad jeg måske skulle have gjort. tak på forhånd


skal have bygget vinterstue, vil gerne lære hvordan fundament skal være om det skal være, en rand der graves eller hvad? (vinterstue bestå af træ i sider og glasdøre/vinduer foran


samt hvilket træ bruges - yderst  skal være klinkebeklædning.


Jeg skal do have lidt hjælp af en håndværker, men af økonomiske hensyn må jeg selv være med der hvor jeg kan derfor skal jeg også gerne vide lidt om byg af træ vinterstue uden varmekilde bygget til en eksisterende væg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fint nok at bruge "cement" som fuge, måske du har stoppet for hårdt med isolering eller fuge.
Har du brugt fuge skum?
For at undgå at presse karmen sammen (burde nu være fixceret af karmskruerne) så såt et par brædder i spænd på tværs inden du isolere og fuger...

Vi prøver igen, i morgen --
tak for svar - jeg har ikke brugt fugeskum men derimod har jeg måske lagt/proppet for meget isolering i - uden at have tvær brædt i - det skal også siges at det er en tømrer der har sat døren i så karmen er fikseret

skal have bygget vinterstue, vil gerne lære hvordan fundament skal være om det skal være, en rand der graves eller hvad? (vinterstue bestå af træ i sider og glasdøre/vinduer foran


samt hvilket træ bruges - yderst  skal være klinkebeklædning.


Jeg skal do have lidt hjælp af en håndværker, men af økonomiske hensyn må jeg selv være med der hvor jeg kan derfor skal jeg også gerne vide lidt om byg af træ vinterstue uden varmekilde bygget til en eksisterende væg

Kunne døren låses op inden du fugede denne? er det blevet tjekket efter døren er sat i?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Du har godt nok stoppet det hårdt så...

Måske det var bedre at stoppe med værk, hvis du absolut vil lave en mørtelfuge... jeg ville bruge en bygge fuge
jah det skulle jo nødig trække ind .... og hvor man lærer noget hele tiden tak for din besked

skal have bygget vinterstue, vil gerne lære hvordan fundament skal være om det skal være, en rand der graves eller hvad? (vinterstue bestå af træ i sider og glasdøre/vinduer foran


samt hvilket træ bruges - yderst  skal være klinkebeklædning.


Jeg skal do have lidt hjælp af en håndværker, men af økonomiske hensyn må jeg selv være med der hvor jeg kan derfor skal jeg også gerne vide lidt om byg af træ vinterstue uden varmekilde bygget til en eksisterende væg

Hej igen,
jeg vil blot lige meddele at jeg har fræset fugen ud på begge sider af karmen og herefter kunne jeg låse døren op
tak for jeres svar

skal have bygget vinterstue, vil gerne lære hvordan fundament skal være om det skal være, en rand der graves eller hvad? (vinterstue bestå af træ i sider og glasdøre/vinduer foran


samt hvilket træ bruges - yderst  skal være klinkebeklædning.


Jeg skal do have lidt hjælp af en håndværker, men af økonomiske hensyn må jeg selv være med der hvor jeg kan derfor skal jeg også gerne vide lidt om byg af træ vinterstue uden varmekilde bygget til en eksisterende væg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis