Google Photo.

Hej til Jer.
Jeg har fra gammel tid haft picasa med tilhørende webalbum. Har brugt det til at sende biller til flere på en gang mm.Har ikke brugt det siden 2011 og opdager nu at det bliver nedlagt fra dd. Og man skal bruge google photo. Ok, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får adgang (up eller downloaded) til det sd kort som jeg har puttet i pc-en for at lave et album. I det gamle picasa fløj billederne ind på oversigten bare programmet fornemmede nogle billeder i farvandet. Ærgeligt for jeg havde ellers lige købt et hæfte fra libris om picasa webalbum for at blive bedre til at anvende det. Spildte penge  Er der nogen der ved hvordan man kommer i gang? Jeg poster det her under billed,men det ku sikkert også være under computer.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej kovas

Jeg kan ikke lige se, at Picasa er nedlagt.

Jeg bruger stadig picasa - og det funker fint.

Måske du bare skal prøve at finde noget login, og så prøve dig frem med dine gamle login - eller skriv at du ikke kan huske password - så kan du måske finde en vej ind.

Det er altid svært med den slags ting, som man ikke har brugt i flere år - pludseligt er det ændret, og masn fatter ikke en dyt.

Prøv login ved Picasa - eller opret nyt ved det dersens google foto, som jeg ikke rigtigt kender.

Ikke meget hjælp - men en opfordring til "prøve noget" MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Ellida på 07-05-2016 09:31
Hej kovas

Jeg kan ikke lige se, at Picasa er nedlagt.

Jeg bruger stadig picasa - og det funker fint.

Måske du bare skal prøve at finde noget login, og så prøve dig frem med dine gamle login - eller skriv at du ikke kan huske password - så kan du måske finde en vej ind.

Det er altid svært med den slags ting, som man ikke har brugt i flere år - pludseligt er det ændret, og masn fatter ikke en dyt.

Prøv login ved Picasa - eller opret nyt ved det dersens google foto, som jeg ikke rigtigt kender.

Ikke meget hjælp - men en opfordring til "prøve noget" MVH A

Hej Elida.

Du har på en måde ret picasa webalbum fungere stadig. Men når jeg logger ind på picasa web så er der øverst en vigtig meddelelse og i den står bla.

Desktop application
As of March 15, 2016, we will no longer be supporting the Picasa desktop application. For those who have already downloaded this—or choose to do so before this date—it will continue to work as it does today, but we will not be developing it further, and there will be no future updates. If you choose to switch to Google Photos, you can continue to upload photos and videos using the desktop uploader at photos.google.com/apps.
 

Det var denne meddelelse som fik meg til at rode mig in i google photo. Dog indtil videre med ringe resultat.

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ja men så gætter jeg bare lidt på hvad du måske skal gøre:

Login først

Tag og flyt billeder fra SD kort eller hvad det nu er - over på en speciel billedmappe udelukkende til dine egne billeder.

Kald den PrivateBilleder  (for eksempel)
Hver mappe kalder du: 200160512-Ferie-Hobro(for eksempel)

altså dato + beskrivelse
så kan du senere finde rundt i det.

>>>

Derefter så kan du måske få dit fotoprogram til at registrere billederne fra de mapper du har lavet til de private billeder.
Prøv at eksperimentere lidt med programmet - måske kan du gætte dig til det efterhånden..................

>>>
Det er bare mit forslag til at lave et system.
Billederne skal ind på din PC først.

Håber det kan hjælpe lidt - måske er der andre, som kender programmet. MVH A

 

 


To ulykker kommer sjældent alene.
Ja jeg mener datoen således 20160512 for 2016 / 05 / den 12
fik vist lidt mange nuller med først.

To ulykker kommer sjældent alene.

Desktop application
As of March 15, 2016, we will no longer be supporting the Picasa desktop application. For those who have already downloaded this—or choose to do so before this date—it will continue to work as it does today, but we will not be developing it further, and there will be no future updates. If you choose to switch to Google Photos, you can continue to upload photos and videos using the desktop uploader at photos.google.com/apps.

Kovas, de skriver i meddelelsen, at Picasa Webalbum ikke mere bliver vedligeholdt, ikke at det bliver nedlagt.
Jeg har, i lighed med det Elida skriver, oprettet en mappe, som jeg kalder Billeder fra kamera. Derefter har jeg lavet mapper med navne som er mere beskrivende for billederne f.eks. Ferie Langtbortistan 2015, Byfest 2014 osv., så behøver jeg ikke gemme dem andre steder end på f.eks. en CD eller DVD.

Jeg har lige hentet og installeret den app, du henviser til. Det ser rimelig nemt ud, men kræver at du har en gmail konto. Men sådan en opretter du på et par minutter. Så installerer du appen og får et billede, hvor du kan vælge, hvor du vil hente dine billede fra.


fase
Annonce
Hej igen Fabrin.
Jeg forstod det bare sådan at hvis man ville fortsætte med at uploade billeder så skulle man over på google photo, måske forkert forstået. Men da jeg havde downloaded appen og logget ind med det gamle login fra picasa webalbum kom de album jeg havde lavet i tidernes morgen, men det lykkedes mig ikke at finde ud af hvor dan jeg fik billederne fra det sd-kort som jeg havde puttet i pc-en, over i et nyt album.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej kovas

billeder fra sd kort over på PCén:

Når du sætter dit sd kort ind på en kortlæser / ind i din printer eller hvad du nu gør, så vil der komme en eller anden dialogboks, hvor du kan vælge at åbne direkte og se indholdet på sd-kortet.

De billeder kan du så markere, og kopiere - derefter går du ind i den mappe du har lavet til :
2016-05-09-MosterAnnesFest
når den mappe er åbnet, kan du vælge "sæt ind"

Det er en metode, hvor du selv vælger kopier >> sæt ind - og dermed har man lidt mere styr på, hvad der foregår - synes jeg selv!!!

Når de så ligger i den mappe 2016-05-09-MosterAnnesFest - så vælger du i Picasa "værktøjer" / derefter "Mappeadministration" - / derefter vælg mapper som skal vises i picasa altid.

Det er altså ikke en eller anden brugervenlig vupti-metode, hvor programmet du nu bruger flytter ting rundt - hvormed du måske ikke rigtigt forstår hvad der foregår.

Måske svarer jeg helt ved siden af dit spm???



To ulykker kommer sjældent alene.
Hej Elida.
Nej du svare sådan set ikke helt ved siden af, Men jeg forventede at programmet automatisk opdaterede billederne når jeg satte sdkortet i. Og det sker ganske rigtige også på den stationære computer som jeg sidder ved, og så er det pludselig til at forstå hvordan men opretter et nyt album for nu er de sidst tagne fotos øverst og man kan så markere dem man vil samle til albummet.
Da jeg skrev dette nødråb havde jeg kun prøvet på min bærbare pc og der er et eller andet som er gået galt med installationen på den. Så det skal jeg lige ha kigget på, når jeg får tid. Tak for hjælpen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja Ok - der kan ske de mest mærkværdige ting - Pøj Pøj

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af kovas på 10-05-2016 19:52
Hej Elida.
Nej du svare sådan set ikke helt ved siden af, Men jeg forventede at programmet automatisk opdaterede billederne når jeg satte sdkortet i. Og det sker ganske rigtige også på den stationære computer som jeg sidder ved, og så er det pludselig til at forstå hvordan men opretter et nyt album for nu er de sidst tagne fotos øverst og man kan så markere dem man vil samle til albummet.
Da jeg skrev dette nødråb havde jeg kun prøvet på min bærbare pc og der er et eller andet som er gået galt med installationen på den. Så det skal jeg lige ha kigget på, når jeg får tid. Tak for hjælpen.

Kovas, den der google sag med billeder kan også hente fra dit kort til kameraet, det kan vi komme tilbage til.

 

Jeg har indtryk af at du er travlt beskæftiget andet sted ?? Er det rigtigt??

 

 


fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis