FÅ modem til at stå langt fra DSL udtag.

Hej LDS.

Er flyttet i kærestens lejlighed, og har fået internet fra Telia. Vores modem står i den soveværelsest i den ene ende af lejlighededen, men wifi var virkelig langssomt i stue/kontor, hvor det hovedsagligt bruges. Vi bor i etageejendom, med mange trådløse netværk, der alle kører på 2.4 Ghz. Jeg har erfaret at problemet er størst sen eftermiddag/aften. Jeg har derfor købt et ASUS DSL-AC68U modem/router, og det har hjulpet gevaldigt.

Nu jeg var i gang med at rode med det ville jeg dog gerne have den til at stå i kontoret, da det er centralt i lejligheden, og jeg ville kunne få kablet forbindelse til den stationære PC. Købte 10 m fladt telefonkabel: http://www.av-connection.dk[...] Det giver dog en virkelig langsom forbindelse både kablet og trådløst. Efter at have læst lidt kan jeg se, det ikke er optimalt med så langt telefonkabel, og slet ikke et fladt? Kan man købe skærmede telefonkabler, eller sætte RJ11 stik på et CAT6 netværkskabel, og få en ordentligt forbindelse med den længde kabel? Modemet kan desværre ikke stå ved det telefonudtag der er nær kontoret. Så alternativet er at stille det tilbage i soveværelset og kun have trådløst net. Håber i kan hjælpe.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du flyttet modemet til kontoret? Hvis det er tilfældet, kan du sagtens forlænge med et telefonkabel. Men har du koblet din router til modemet med et telefonkabel, har du valgt det forkerte kabel. Du bør købe et netværkskabel og sætte det i modemets netværksport. den anden ende af kablet monterer du ligeledes i routerens netværksport. Din stationære computer kobler du så til en af de (fire)udgange på routeren.

fase
Tak for svaret. Første scenarie er tilfældet. Tror problemet er at det telefonkabel jeg købte ikke var parsnoet. Venter på nye kabler med posten, og vender tilbage når det forhåbentligt virker Har testet begge udtag med det korte telefonkabel der fulgte med Telia, det giver fin trådløs forbindelse begge steder, så det må være det lange kabel der udgør flaskehalsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis