Kendskab til dette fugebræt ?

Er der nogle af jer som er stødt på dette fugebræt, og som evt ved hvor det kan købes ?

Set i denne Youtube video ved omkring 6:50 

www.youtube.com/watch?v=WeCpqXSYZec

Det skal dog siges at jeg ikke har haft kontaktet firmaet i Polen - endnu, men tænkte at der måske var en her på "kanalen" som kender til fugebrætet...

www.klinkierprzysucha.pl

Man ku' selvfølgelig godt lave et selv - men måske er der et sted hvor det kan købes?


Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har aldrig set sådan et bræt, men tror det er hjemmelavet.. Eller noget du skal købe i POLEN...

Vi prøver igen, i morgen --

Fugebrættet vil ikke have nogen særlig god virkning på studsfugerne, de lodrette fuger, fugebredden vil variere i tykkelsen, derved vil fugen ikke blive ordenlig komprimeret. Jeg plejede at bruge sådan et som dette.

Alternativ til polens version, et studsfugebræt fra eskimo

http://plainindustry.dk/home/studs-...-1567.html

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Bygningskonstruktør : Det viste studsfuge bræt har jeg ikke set før, men det ser ud til at være en god løsning - og ret nemt at lave selv... Tak for info.

Thomas
Bygningskonstruktør : Det viste studsfuge bræt har jeg ikke set før, men det ser ud til at være en god løsning - og ret nemt at lave selv... Tak for info.

Thomas
Ja det er sikkert nemt at lave fra lidt blikplade / pladebukker / skrue håndtag på.

Det kan specielt være en stor hjælp for sådan en uøvet GDS som mig - jeg har virkeligt prøvet at lære at fuge en lille smule hurtigere end "enormt langsomt".

Heldigvis er jeg igang med at fuge om på et stort hus, så jeg har MULIGHED for at lære det.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.

Mit gamle hus blev fuget om for 6-8 år siden. Der var en murer til at hjælpe noget af tiden. Han holdt brættet med mørtelen hen under fugen og maste det bare ind. Lidt senere blev det trykket med en passende pind. og skrubbet af med en tør sæk. og til sidste vasket med en svag syreopløsning. Det virker fint når det ikke er farvede fuger eller lign.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis