Arh! Min vandvarmer drypper??

Hej! Håber nogle kloge hoveder herinde kan hjælpe.. :-)

Imorges stod vi desværre op til iskoldt vand i bruseren... Fik hurtigt lokaliseret at varmelegemet var kaput... jeg har fået et nyt (fra 2012) sat i nu men efter få sekunder begynder det er dryppe med vand (rusten i farven) ud fra det rør varmelegemet sidder i? Og få sekunder senere slår relæet selvfølgelig fra...
Når jeg tager så tager varmelegemet ud igen tørre af og dobbelttjekker at alt er ok og det ikke drypper noget sted fra samler jeg det igen... Men igen efter få sekunder begynder det er dryppe 😡
Tænker om det er kondens vand som opstår i røret pga det kolde vand på den anden side?? Eller hvad kan det skyldes?? Håber der sidder nogen derude med at svar på det.. Det kunne være dejligt med varmt vand i weekenden... Mvh Thomas

P.s. Det er en 60L Metro 622 elvandvarmer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har sandsynligvis hul i det rør, som varmelegemet sidder i. Det kureres ved at købe en ny vandvarmer.

Måske har tømmerhandlen åbent i morgen og en vandvarmer på lager. Eller HN, jem&fix eller hvad de nu måtte hedde.


fase
Hvis det er en metro med varmelegeme der sidder i keramik stænger, kan du købe en ny indsats til varmelegeme og termostat rør. Det skiftes ved hjælp af 6 - 8 skruer op i bunden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar!
Jeg prøvede at følge min fornæmmelse omkring at det var kondensvand...
Satte det til igen og sad klar med køkkenrulle og tørrede alt vand væk jeg kunne komme til... Og efter 2 min kom der ikke mere vand... Og nu har den kørt hele eftermiddagen?? 😆 Håber det varer ved 😅

Det var da godt for dig, så kan du få tid til at købe en ny indsats. Det bliver utæt igen med garanti.
Her er et link til flangerør. Om det er det billigste sted har jeg ikke undersøgt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det har du helt sikkert ret i at det gør 👍🏼 men i det mindste har jeg varmt vand her i weekenden 😊 Tak jeg tjekker lige linket...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis