Vedligehold af friskluftsventil...

Hej...

 

I min stue har jeg 2 friskluftsventiler, men jeg synes ikke rigtigt der kommer noget luft igennem dem...
Når jeg lurer ind i dem, sidder der hvad der ligner en svamp, så tænker om den mon ikke skal ud og renses/skiftes...

 

Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan jeg kommer derind, så vil blot høre om der er nogen der kender denne type ventil og ved hvordan jeg åbner den... Selve låget virker temmeligt plastik-agtig, så det tør jeg ike rykke for meget i, og basen sidder fast, men ved ikke om det er pga maling eller hvad...

 

Nogen bud?

 

Mvh
Mark Herskind


Mvh

Mark Herskind

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal den ikke skrues ud ?

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis den sidder som de fleste ventiler gør, så skal du skrue hele ventilen mod uret. Ikke bare justeringspladen, men det hele.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har prøvet at skære den fri for gammel maling så godt jeg kan, men den er godt nok ikke meget for at bevæge sig... Kan der være andre måder eller skal jeg bare skære mere/ha bedre fat?

Mvh

Mark Herskind

Den skal bare trækkes ud, så følger halvdelen af røret med (teleskoprør). Jeg har dem selv.
https://www.carl-ras.dk/e-shop/elogvvs/ventilationriste/skydeventilerteleskopventiler/teleskopventilkomplet_14494/
Der kom ferie og alt muligt, så kom helt fra det her igen...

Jeg synes jeg har prøvet at hive i dem, og også tvinge ting under kanten og prøve at få den ud på den måde?! Er det er trick jeg overser?

Og når man så endelig får dem ud, kan de let monteres igen fra indersiden, eller skal der holdes igen udefra.. Bor på 1. sal, så det kræver lige lidt planlægning, hvis det skal til....

Mvh

Mark Herskind

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også