Passat limousine 2000 1,8

Hej alle sammen

Håber i kan hjælp mig jeg står med min Passat og ved ikke rigtig hvad der galt om det er motoren eller ventilløft der galt..
Men min udstødning bliver helt rødglødende og bilen tikke bilen starter fint men trækker ikke som den skal...

Håber at der er nogen der ved eller kan hjælp mig med det👍😉

?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din tænding står alt for lave - kat muligvis faldet sammen !!!
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Er det nemt at får den lavet igen og hvor meget kommer det til at kost?

?
Ja hvis det er katalysatoren der er faldet sammen skal den skiftes, ret nemt, men en ny kat er jo ikke helt billig.

Men lad nu være med at køre i bilen, jeg havde engang en bil der også fik rødglødende udstødning, det resulterede i at bilen udbrændte, varmen fik rustbeskyttelsen til at smelte, så den dryppede ned på udstødningen.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres svar men hvad er kat? Og sidder den hen? For når jeg søger på Google kommer bar en alminlig kat

?

Det hedder en katalysator og den sidder på udstødningssystemet og renser udstødningsgasserne.
Ofte ligner den bare en almindelig lydpotte...

Annonce
Tak for dit svar
Håber at det er fra den men jeg må får den skiftet og se om det er fra den.. Da det sket med din bil begyndt også at tikke også?

?
Det var ikke en Passat (Toyota Carina)
Men det er 8 år siden, så jeg kan ikke lige huske om den tikkede, men den gik utrolig dårlig, og havde næsten ingen trækkraft..
Men jeg er ikke helt sikker på, det var min katalysator der var problemet, men bilen udbrændte totalt så der var ikke brug for fejlsøgning, taksatoren fra forsikringen mente det var katalysatoren, da jeg beskrev hvad der var sket.

Jeg har skift kat men problemet er der stadigvæk😔 Nogen som kan fortal mig hvad jeg skal gøre

?

Din knast er garenteret ikke timet ordenteligt, hvilket vil sige at tandremmen er skredet. Derfor bør du skifte tandrem, remstrammer osv hvis den er skredet.

Har man forud været ved og skifte remmen, er det måske nok "bare" og få timningen på plads.  

Under alle omstændigheder er det meget uklogt for motorens ve og vel, at forsøge og køre med det som det er nu. 

Pøj pøj med fejlfindingen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter

Kan du så ikke lave den for mig?

?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere