Gulvvarme - hvilket fabrikat / styring

Hej

Jeg skal have etableret et nyt gulvvarmesystem ifm. ombygning. Jeg går fra 3 til 8 kredse - derfor skifter jeg nok det hele inkl. shunt. Min overvejelse er følgende:

- skal jeg have styring på hvert enkelt rum?
- skal styringen være trådløs eller med kabel?
- hvilket fabrikat skal jeg købe?

Alle gode råd fra jer der har gjort noge erfaringer er velkomne.

mvh Per


Med venlig hilsen
Per M. Friis

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Per

Vil klart anbefale styring på hvert enkelt rum. Det er et plus, hvis du vil f.eks. vil have det en smule koldere i soveværelset. Vi har selv et Wavin, der går optil 16 kredse, men benytter kun 10. 

Det er i hvert fald nemt, hvis styringen er trådløs :-) Bare op på væggen i det rum den skal styre og sender så trådløst, hvorvidt den har brug for mere varme eller ej. 

Som sagt har vi et Wavin og synes det fungerer godt, men har ikke så mange erfaringer med andre fabrikanter. 

Vh.

Ash 


Ash

Hej Per

Tænker det er denne du ønsker billede af?!

Vh

Ash

 


Ash
Der sidder så propper/ventiler på (de blå), der automatisk åbner og lukker ift. om føler/temperaturmåler i rummet kalder på varme eller ej.

Ash
Hej,
Jeg har installeret Danfoss Living gulvarme system og det fungerer meget fint. Jeg har også trådløs termostat i hvert rum. Jeg kan godt lige designet af Danfoss termostaten. Et plus med Danfoss living er at hvis du har nogle steder hvor der er radiatorer (i mit tilfælde i kælderen) så kan du styre det hele fra samme styring.

donnib

 

Annonce
Det lyder interessant med Danfoss. Jeg har to radiatorer, der bibeholdes. Hvordan styres de? Skal der monteres en særlig termostat på dem?

mvh Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Skrevet af donnib på 04-05-2016 09:12
Hej,
Jeg har installeret Danfoss Living gulvarme system og det fungerer meget fint. Jeg har også trådløs termostat i hvert rum. Jeg kan godt lige designet af Danfoss termostaten. Et plus med Danfoss living er at hvis du har nogle steder hvor der er radiatorer (i mit tilfælde i kælderen) så kan du styre det hele fra samme styring.

donnib

Jeg har fået set lidt mere på DanFoss Living - det er da super smart!
Her kan jeg oven i købet opdele min gulvvarmstyring i 2x5 kredse, så jeg har gulvarmefordelere siddende to steder i huset.
TIl info oplyser Danfoss, at der kan tilsluttes 3 stk. Mastercontrol (gulvarmestyring) til et Link CC.

mvh Per

 

 


Med venlig hilsen
Per M. Friis

Skrevet af donnib på 04-05-2016 09:12
Hej,
Jeg har installeret Danfoss Living gulvarme system og det fungerer meget fint. Jeg har også trådløs termostat i hvert rum. Jeg kan godt lige designet af Danfoss termostaten. Et plus med Danfoss living er at hvis du har nogle steder hvor der er radiatorer (i mit tilfælde i kælderen) så kan du styre det hele fra samme styring.

donnib

Jeg har fået set lidt mere på DanFoss Living - det er da super smart!
Her kan jeg oven i købet opdele min gulvvarmstyring i 2x5 kredse, så jeg har gulvarmefordelere siddende to steder i huset.
TIl info oplyser Danfoss, at der kan tilsluttes 3 stk. Mastercontrol (gulvarmestyring) til et Link CC.

mvh Per

 

 


Med venlig hilsen
Per M. Friis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis