Hjælp søges til noget fræse/dreje arbejde mod betaling.

Som der står ovenover har jeg brug for noget hjælp til at lave en gear udveksling til min Høvl/afreter.

Så det lyder bestemt ikke sundt, det' tager nogel gevaldige "tørn" og sådan skal det i alle tilfælde ikke lyde.


Stor skive Ø 163 mm
                                     Lidt usikkert min krumpasser har forputtet sig.
Lille skive Ø 124 mm.
Delene kan jo selvf. sendes så der er noget helt konkret at forholde sig til.
Jeg har erfaret eksisterer Power Tool ikke mere.

Fra en anden tråd her på LDS, så denne muligehed er nok ikke eksisterende.

Som ses er der revet en tand af udvekslingen.

Plast er godt til mange ting, men lige netop til dette er det vist noget skrammel/møj.

Er der en venlig sjæl som kan/vil hjælpe med en sådan opgave, selvfølgelig mod behørig betaling.

Er der nogle gode ideer' til hvilke materialer det kunne laves i så det kan holde?

Tænke selv noget allu eller et plast materiale som F.eks. Pon.

De to gear hjul drives af en læder rem jeg har lavet fra kutteren, på den størstte Ø

Vil lige ta' nogle aksel mål men mener foreløbelig at hul Ø er 16 mm.

Disse skiver er sat på akselen og afslutte med en not til låseringe.

Har en ide om at det "måske" kan laves med nogle bøsning eller skf. lejer.

Lejer er jeg måske mest til, men det kan du/i sikkert bedst bedømme, for det er jo maskinarbejdere eller anden fag/hobby betonet jeg appelere til.

Tandhjulet driver en kæde som trækker mit fremtræk.

Om yderligere forklaring ønskes er jeg selvfølgelig klar til dette.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan

Så vidt jeg ved, er de fleste "budget" tykkelseshøvle/afrettere mere eller mindre ens. Kunne det tænkes, at den du har, er af samme type som Metabo/Elektra Beckum/Scheppach høvlene?
I så fald passer de måske reservedele?

Med venlig hilsen

Anders

Nej Anders desværre min er en:

Power
Tool
HCK 260 D

Så tror ikke der nogle nemme genveje, ved det godt nok ikke.

Om ikke det lykkes, må jeg forhøre ved en maskinfabrik, i Thisted han lavede mine hjul til båndsaven, hjulene af birke x finer ku' jeg ikke få til at "løbe" så lige som jeg gerne ville, så fik dem lavet i noget nylon af en art, jeg godt nok husker navnet på.

Om der skulle være et match, hvordn får jeg så forklaret, nøjagtigt hvordan mine stumper er?

Kunne selfølgelig prøve at ringe til dem, men mange af disse firmaer handler ikke med private uden Cvr Nr. det er min erfaring.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Har også tænkt i 3 D print, men kan dette materiale holde til belastningerne, jeg er lidt på bar bund her må jeg erkende.

Men er ret sikker på at finde en løsning.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej igen, jeg synes da umiddelbart at en metabo hc260 ligner din til forveksling.
Du kan jo prøve at kigge i reservedels/eksplosionstegningerne, der kan du måske se om gearhjulene ligner?

Med venlig hilsen

Anders

Jeg tror Anders K er inde på noget der ligner--
http://www.solenttools.co.uk/metabo-drive-belts/metabo-planer-thicknesser-drive-belt-and-pully-to-suit-hc260-2215399-389992-.php

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Godt link. Anders K &  je_ns Tak mange tak.

Et step nærmere, maskinen har nu holdt i ca. 11 år, så hvorfor ikke prøve igen med nyt sæt tandhjul /gear?

Der står bar det ikke er på lager så vidt jeg forstår Out Off Stock.??

Det ligner godt nok, bortset fra den dorn som sikker skal skrues ind i enden af kutteren på den maskine som den oprindeligt er beregnet til. Om de tekniske data i-øvrigt er ens stemende med min er jo det afgørende punkt, men hvad ca. en 500 lap + forsendelse selvf. er vel et forsøg værd, et sats men der skal jo da satses engang imellem. Ku' jo forhøre ang hvornår de forventer at have delen på lager igen.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
prøv at kigge på http://www.powertoolspares.com/ (kender dem ikke) som jeg fandt ved at google lidt. De har forskelligt. Prøv at søge på HC260. evt kan du skrive til dem

Hej alle i denne tråd, mange tak for indput, er taknemmelig for jeres medvirken.

Nu har jeg snakket med Power Tool i Aalborg, hele 2 gange, jeg ku' ikke handle direkte med dem, så skulle igennem en tømmerhandel først inden der var muligt, men sådan virker det jo.

Firmaet i Aalborg vil ringe til mig igen, så er meget forhåbningsfuld.

Har bestilt 2 sæt så jeg er helgaderet, godt at være på den sikre side, så har forhåbentligt nok resten af min tid.

Dejligt at vi kan hjælpes ad.

Ps.

Mener at jeg har haft høvlen i ca 10 måske 11 år og den har bestemt været god nok set i forhold til prisen.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker
Hvis den reservedel som du får ikke passer, kan jeg trådgniste et langt tandhjul.
Hullet skal så bare drejes ud i den store skive i undermål, herefter kan tandhjulet presses
i og det vil holde resten af dine dage.
Jeg så først tråden idag d. 27. beklager.
Hilsen Johnny

Johnny cnc

Tak for respons Jonny.

Helt ok at du så først nu, vi kan jo ikke være alle vegne.

Som du måske har set lige oven over har jeg noget i gang ved Power Tool i Aalborg, så afventer lige og ser hvad der kommer ud af dette.

Ellers vil jeg meget gerne vende tilbage til dit tilbud om at hjælpe med dette.

Dejligt med noget der kan og vil holde, det kan jeg rigtigt godt li'

Plast er og bliver plast/kunstof eller hvad det nu kaldes, med de fordele og u-lemper det indebære.

Ok.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis