Jeg har en mahognytræbåd fra 1974. Stævnrøret er godt nok, men leje og pakdåse er slidt og skal skiftes. Inde i båden monterer jeg en ny "Black Jack" vandsmurt pakning. Lejet agter i røret volder imidlertid problemer. Jeg troede jeg blot skulle have et nyt leje (messing- eller resinrør med gummileje i). Men ak, det gamle fiber leje sad tilsyneladende ikke i et messingrør, men direkte i selve stævnrøret. Jeg har skåret det slidte fiberleje ud, og det gav kun 30mm åbning til et nyt leje. Det er for lidt til de lejer jeg kan finde (25mm skrueaksel).
Er der nogen der har erfaringer at dele?......