Undgå at ødelægge skruer...?

Jeg er ved at montere nogle kraftige hylde knægte til nogle væghængte borde i vores kælder. Med stort besvær har jeg fået boret nogle huller i beton væggen på 10mm, hvor jeg indsætter nogle molly Plugs i nylpn( eller hvad det hedder), men når jeg skruer de medfølgende skruer i, så får jeg ødelagt hovedet/kærven på skruerne når der mangler de sidste par cm. Det er skruer med "stjernehoveder".

Har i nogle tips til hvordan jeg undgår det?

/HJ
Jeg er ved at montere nogle kraftige hylde knægte... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - man skal squ ikke træde meget ved siden af herinde
Køber du torx skruer er der ikke nogen problem med bitsen. Den skal have samme nummer som der står på skrue æsken.
Ved stjerne / krydskærv skruer er der 2 systemer. Den ene har ligesom markeret et ekstra kryds, og det skal der også være i bitsen. Og begge¨typer skal have meget tryk ind på skruemaskinen.
Det er der torx især er bedre, de kræver ikke nær så meget tryk for at bide fast.
Til smørelse er opvaskemiddel blandet 1/2 op med vand ganske udmærket. Det er lidt træls med alt for meget olie ned ad væggen, hvorimod vand og sæbe altid kan tørres af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bevæbnet med WD40, sugerør, Danmarks billigste borehammer og nyt mod, gav jeg opgaven endnu et forsøg i går.

Alle skruerne kom denne gang ind uden problemer, og jeg mangler nu kun at skære bordpladen til, så skulle den være klaret.

I forhold til suge/puste løsningen kan jeg nævne, at man godt kan bruge støvsugeren til at få alt støvet ud, man skal bare stikke sugerøret ind først og derefter dække resten af hullet med støvsugeren, så hullet kan trække ny luft gennem sugerøret og alt støvet kommer ud

Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis