Gear problemer

Jeg har et problem vedrørende viberationer fra gearet på min båd (Solé mini 34). Når jeg har sejlet lit, og kobler af, og så begynder at sejle igen, kann jeg mærke viberationer når motoren kører med lave omdrejninger. Når jeg giver lit gas omkring 2000 rpm. forsvinder viberationerne igen pludseligt. Dette sker altid efter jeg har sejlet lit. Jeg forstår ikke at dette kun sker efter jeg har sejlet 10 -15  min eller mere og kunn med rpm under 1500-2000. Når jeg begynder at sejle er ingen viberationer, heller ikke med lave omdrejninger.

Jeg har spekuleret over om det kann være gear olien som ikke fungerer sum den skal efter at den er blevet varm, men fårstår ikke hvorfor denn ikke viberere når jeg giver denn mere speed.

Jeg ville være meget taknemlig om nogen her på tråden havde oplevet noget lignende og kunne give mig et hint hvad det kann være galt

He_bes
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke gearolien. 

Men det kan skyldes du har en ubalance i skruen (beskadiget skrueblad) eller akslen. Grunden du måske ikke mærker det så slemt når mororen er kold, kunne skyldes at gummiet i ophængene er kolde og dermed stivere. Men, det er bare et gæt og bør undersøges nøjere næste gang du er på land.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Problem solved, skiftede den røde gear olie ud med almindelig motor olie 15w-40, siden har gearet fungeret perfekt.
problemet er nok, at ældre gearbokse skal bruge samme olie som motoren og ikke ATM olie.

He_bes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis