Tapet løsner sig - årsag?

Hej,
Jeg har et hus hvor tapet i væggene omkring gangen løsner sig. Det er forneden og vel 20-30cm op fra fodlisten. Jeg har for to år siden haft en vandskade i rummet som ligger ud til gangen. Dengang affugtede forsikringsselskabet rummet og udbedrede skaden.
Tapetet er først begyndt at løsne sig indenfor de sidste par måneder og jeg synes at det bliver værre.
Jeg tænker om det kan skyldes fugt eller andet?
Jeg har kontrolleret vanduret og det kører ikke og mit gasfyr taber ikke vand så tænker ikke at jeg har en vandskade.
Jeg har ikke tidligere haft problemet.

Mvh René
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej René.

Hvad skyldtes vandskaden sidste gang?

Det kunne godt tyde på at der var noget galt, og måske noget forsikringen, ikke har fået helt styr på, når tapeten løsner sig. Men 2 år er også lang tid... Det må være et meget lille hul i et vandrør eller en meget lille årsag, til skaden så.

Men jeg ville nok prøve at ringe til forsikringen, og høre dem ad, hvad du skal stille op med det?

Håber du finder løsningen :-)

Mvh
Michael Haahr

Malermester Michael Haahr


Web: www.maler-maling.dk

Hej Michael

Årsagen var et sprunget vandrør til badeværelset. Røret var sprunget i værelset som støder op til badeværelset.

Jeg må prøve at kontakte forsikringen.

Hvilken fagmand vil man ellers kunne kontakte? Er det en tømrer, murer eller andet?

Vil fx skimmelsvamp være synligt på ydersiden af tapetet?

Mvh René
Hej Michael

Årsagen var et sprunget vandrør til badeværelset. Røret var sprunget i værelset som støder op til badeværelset.

Jeg må prøve at kontakte forsikringen.

Hvilken fagmand vil man ellers kunne kontakte? Er det en tømrer, murer eller andet?

Vil fx skimmelsvamp være synligt på ydersiden af tapetet?

Mvh René
Annonce
Hej Michael

Årsagen var et sprunget vandrør til badeværelset. Røret var sprunget i værelset som støder op til badeværelset.

Jeg må prøve at kontakte forsikringen.

Hvilken fagmand vil man ellers kunne kontakte? Er det en tømrer, murer eller andet?

Vil fx skimmelsvamp være synligt på ydersiden af tapetet?

Mvh René
Hej Michael

Årsagen var et sprunget vandrør til badeværelset. Røret var sprunget i værelset som støder op til badeværelset.

Jeg må prøve at kontakte forsikringen.

Hvilken fagmand vil man ellers kunne kontakte? Er det en tømrer, murer eller andet?

Vil fx skimmelsvamp være synligt på ydersiden af tapetet?

Mvh René
Skrevet af Rene1980 på 24-04-2016 20:43
Hej,
Jeg har et hus hvor tapet i væggene omkring gangen løsner sig. Det er forneden og vel 20-30cm op fra fodlisten. Jeg har for to år siden haft en vandskade i rummet som ligger ud til gangen. Dengang affugtede forsikringsselskabet rummet og udbedrede skaden.Tapetet er først begyndt at løsne sig indenfor de sidste par måneder og jeg synes at det bliver værre.

 Den gamle vandskade kan godt have ødelagt/udvasket tapetklisteren og først nu - efter denne vinter med tør luft er en betonvæg eller murstensvæg så tør at tapetklisteren ikke kan holde mere. 

Jeg tænker om det kan skyldes fugt eller andet?
Jeg har kontrolleret vanduret og det kører ikke og mit gasfyr taber ikke vand så tænker ikke at jeg har en vandskade.
Jeg har ikke tidligere haft problemet.

Mvh René

Lækager kan ikke altid ses på vanduret. Det kan sive i så små mænger at uret ikke bemærker det. De helt små kan man heller ikke lytte sig frem til. 
Er der nyt fugt eller er væggen tørt? 

Skimmelsvampvækst kan godt gemme sig bag PVC-tapet. Den æder sig dog hurtigt igennem et savsmuldtapet.  

Hvis der er nyt fugt: VVS

Hvis det "bare" er udvasket tapetklister: Maler

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også