led-lys 'blafrer'

Jeg har installeret omlopp fra IKEA under vores køkkenskab. Først etablerede jeg de 9 ledpærer med transformeren og koblede den direkte i en stikkontakt i væggen under skabet. Men da vi har en kobling, vi tidligere har brugt, som tændte lyset under køkkenskabet ved døren til køkkenet, så ville jeg gerne bruge den forbindelse, men det kunne ikke lade sig gøre, da der åbenbart var etableret en transformer i væggen, som havde omformet strøm fra 230v til 24v. Jeg fik målt udtaget af en elektriker.

Derfor har jeg nu forsøgt at koble led-lyset til udtaget/kontakten uden om den medfølgende transformator.

Led-pærerne lyser men lyset 'blafrer' - hvorfor?? 


Flemming123
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Passer spændingen sammen...?
Hvis din eksisterende er 24V AC(vækselspænding) og de nye er 24Vdc (jævnspænding)

Det er et sted at starte på fejlfinding
jeg er ret sikker på at problemet ligger i at den transformer du har nu ikke er beregnet til led, som ikke har et stort nok strømforbrug til din nuværende transformer som sikkert kræver et minimums forbrug der ligger over det som dine led pærer forbruger dette er et særdeles velkendt fænomen
man ser det ligeledes ofte ved lysdæmpere når folk skifter over til led lyskilder så kræver det som ofte også at lysdæmperen skal skiftes
i dit tilfælde er det sandsynligvis din transformer der skal skiftes til en transformer der kan klare led men prøv lige at læse de data der står på din nuværende transformer det vil give et hint om hvad problemet er
Jeg tjekkede transformeren fra IKEA, den gik fra AC til DC - så problemet er ganske sikkert forholdet mellem vekslelstrøm og jævnstrøm. Desværre er jeg ikke i stand til at se på den transformer, der er installeret i væggen. De er installeret før vi flyttede ind i 1999 - så der var der ikke tænkt på led overhovedet. jeg spekulerede på om der findes et 'deviceø, som kan skydes ind, så vekslestrøm 24volt bliver til jævnstrøm 24volt?? Jeg aner ikke, hvor transformeren er placeret, så enten bruger jeg den eller også benytter jeg bare en ordinær stikkontakt, men det er upraktisk.

Tak for in put!!

Flemming123
Kan du ikke bare følge ledningerne fra de gamle lamper hen til transformeren? Den er garanteret ikke bygget ind i væggen, men måske placeret oven på køkkenskabene. Nu strømfordeleren var der for at måle, kunne han vel have fortalt dig, hvor transformeren er placeret. Den skal være placeret så den kan skiftes ud.

fase
Tak - prøver :-)

Flemming123
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis