Hej LDS,
Jeg har sidste år fået lagt 80kvm træterasse på den ene side af huset, og bygget et mindre hegn + carport - det har givet mig en del hegnsbrædder til overs, som jeg nu skal have gjort brug af.
For enden af terassen, har tiligere ejer, bygget et forhøjet bed, op mod det store hegn vi har i enden af haven (se billeder). I stedet for et bed, vil jeg "lukke af" med de resterende hegnsbrædder, således at det bliver til "bænk"/repos hvor man kan sidde/stille konens krukker/sætte sin øl etc..
Jeg vil lægge reglar (spær, som jeg også har tilovers) pr. 60cm, og skrue hegnsbrædder på disse i deres fulde længe.
Mit problem er at dette bed, som løber hele vejen langs hegnet, er møg skævt. Det snor sig med over 20cm fra ende til anden.
Jeg har vedhæftet en hurtig skitse af hvordan det ser ud oppe fra, samt et par billeder fra tidligere i dag. Ligeledes har jeg på skitsen vist mål for de brædder jeg vil bruge.
Så mit spørgsmål er nu - hvordan kompenserer jeg bedst og med flotteste finish for denne skævhed?
Min umiddelbare tanke er at lægge reglar ud, skrue brædder på således de flugter yderst (længst fra hegnet), og hvor der så ikke vil være plads til det sidste bræt hele vejen, vil jeg måle op og save langsgående med en stiksav (hvis den kan køre det?).
Sidst nævnte "trick" brugte jeg i forbindelse med at lægge træ terrassen - her drejede det sig dog om detaljer (max 5-6cm i enden af et bræt).
Gode råd og input søges inden jeg går igang - næste gang vejret er godt :-)
Mvh