Anbefaling af godt arbejdstøj

Når jeg leger gør det selv mand foregår det altid i noget gammelt slidt tøj. Jeg synes dog komforten er meget vigtig, når man er i gang med et gør det selv projekt. Jeg vil derfor gerne investere i noget godt arbejdstøj.

Hvilket godt arbejdstøj kan I anbefale?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lidt svært at sige hvad der er godt og skidt, da vi er forskellige 

Jeg har tidligere brugt Snickers fordi deres lommer var gode...det lyder som en joke, men de kan et eller andet med deres måde at sætte lommer fast

Men skal jeg i haven (eller da jeg undestrøj tagsten, og blev smurt ind i "mudder" , så bruger jeg de billige overals fra Harald-skrald, fordi konen nægter at smudse vaskemaskinen til med mit ultra beskidte tøj  

Jeg ville råde dig til at tage ind i en forretning der sælger arbejdstøj og prøv det. Lige så stor forskel der er på jeans, fra de forskellige mærker, ligeså stor forskel er der på arbejdstøj. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Husk og køb nogle med udvendige lommer - er gode og have skruer og diverse i Kansas/fristads er gode, bruger jeg på mit srbejde som smed, men der findes mange forskellige jo..
Arbejdstøj er meget en tilvænningssag. Så det handler mest om at købe dem man syntes sidder bedst, og er i en fornuftig kvalitet. Lommernes placering mm. er noget man skal vende sig til.
Det er vigtigt at købe nogle busker med gode lommer til knæpuder. Knæpuder er uundværlige, når man lige vænner sig til dem.

Elles er udvendig lomme en god ting. Mascot laver bukser hvor man kan komme de udvendige lommer ind i en indvendig lomme når man ikke bruger dem.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

I har sikkert helt ret i at det er meget forskelligt hvilket arbejdstøj folk kan lide. Jeg må derfor ud og prøve lidt forskellige, men hvor er det godt at prøve arbejdstøj henne? Er det bare i den lokale XL-byg?
Hej
Der er også noget vigtigt omkring materialet. Hvis du som jeg ofte lige skal svejse en skovl sammen, eller hæfte et beslag, måske lige skære lidt med vinkelsliberen, så er der kun bomuld eller tæt uld der duer, kunststof kommer der glødehuller i. Tæt uld er så for dyrt (siger min kone om de gode sweatere). Nu har jeg købt hus hvor jeg møger mig til i maling, puds, fuge, støv, ubenævneligt og samtidig kravler i træer og saver brænde. Mit gode Snickers arbejdstøj er lagt i skabet så det ikke får maling, og så har jeg købt bomulds overalls i HN til 180kr. Det gør jeg ikke igen, har allerede syet 2 gange. Hvis det er indendørs arbejde kan alt gå, hvis du roder meget med biler og gamle maskiner så er kunststof en anelse mere smudsafvisende. På min indkøbsliste har jeg nye bomuldsbukser og en jakke, det bliver nok kansas igen, deres pasform passer mig bedst, lommerne er bare lommer, men jeg er sådan gammeldags og bruger værktøjsbælter afhængig af opgaven. Og så vil jeg have mig en kedeldragt igen, altså ikke en termodrafgt, men en jeg kan tage over mit civile tøj hvis jeg skal fyre eller hente brænde. Carhartt er en af de få amerikanske produkter hvor jeg vil sige at det holder sgu.
Mit tøj køber jeg enten hos Knud Larsen (XL-byg) på Gl. Køge landevej i København, de har en masse udover XL-bygs normale sortiment. Eller, og det er måske lidt mærkeligt, hos Havhøkeren i Gilleleje, de har nemlig en god webshop.
God jagt.

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også