Opsætning af gipsloft i kælderen

I en murermestervilla fra 1927 skal kælderen renoveres. Det gamle loft er revet ned. Tilbage står de bærende bjælker og stueetagens gulvbrædder. Ambitionen er, at få isoleret og lagt gispplader mellem bjælker. Der er lagt lægter på siden af de bærende bjelker, da de var i dårlig stand. Ideen er at sætte gipspladerne på disse (se billede).

Et par spørgsmål: 

1) Skal der lægges pap eller fugtspærer for at mindske optræk fra isoleringsmaterialet? Til når der f.eks. stuegulvet skal støvssuges (fik jeg skrevet at det er et gammelt hus. Lig med gamle guldbrædder )

2) Hvor tyk skal isoleringen være? Kælderen er opvarmet, kældervægge er isoleret; men kælderen er ikke til beboelse. 

3) Skal der gøres ekstra for at de spartlede samlinger ved gipspladerne ikke revner, når man hopper og danser i stueetagen? F.eks. skal der sættes en bjælke/skinde på  tværs ved alle gipsplade-samlinger.

4) Er der gode tips til at rense de gamle bjælker nu, hvor de skal fritlægges?

 

Mvh og på forhånd tak

Morten

 

 


Mskov
I en murermestervilla fra 1927 skal kælderen... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er igang med noget lignende her.
Du kan skære gipspladerne den anden vej, så du hele tiden har spartelkanterne intakt. Så lig armeringstape eller papirremse deri.
2 lag gips af BD60 hensyn.
Isolering er for lydens skyld mere end varmen i mit tilfælde. Har smidt 145mm glasuld op.

 

Du skal ALDRIG bruge trykimpræneret træ indendørs. Da det vil skabe skimmelsvamp.

Hvis man bruger 2 lag gips kan du bruge båndstål imellem lagene i endesamlingerne
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Victor97 på 26-04-2016 20:35
Du skal ALDRIG bruge trykimpræneret træ indendørs. Da det vil skabe skimmelsvamp.

 

 

ahhhh.. Den tror jeg altså du bliver nød til at uddybe lidt  Det har jeg godt nok aldrig hørt om.

 

Med båndstål ? 😊
Hvordan smider man billeder ind her 😂
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvordan smider man billeder ind her 😂
Når du skal til at skrive et indlæg, så tryk på den knap der hedder "åben editor" der inde kan du ligge billeder ind med billeder knappen
Kan jeg sgu ik lige hitte ud af på iphone 😂 når men hvis du bruger 2 lag gips skal du altid forskyde dine samlinger. (Undtagen i kanterne selvfølgelig). Hvis du får samlinger hvor der ik er underlag til at skrue, så kan man lægge et stykke stål ind imellem de to lag gips og skrue op i stålet. Og husk at fase samlinger hvor der ik er spartelkanter 😊
Kan jeg sgu ik lige hitte ud af på iphone 😂 når men hvis du bruger 2 lag gips skal du altid forskyde dine samlinger. (Undtagen i kanterne selvfølgelig). Hvis du får samlinger hvor der ik er underlag til at skrue, så kan man lægge et stykke stål ind imellem de to lag gips og skrue op i stålet. Og husk at fase samlinger hvor der ik er spartelkanter 😊 håber det hjælper ellers skriv igen så må jeg prøve på en computer 😂😄
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også