Montering af loftsprojektor

En loftsprojektor kan godt være tung, så brug aldrig for korte skruer ved montering

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ubs 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja der skal vist et tæppe med en utrolig tyk luv på gulvet for og skjule den hovsa.  

På den anden side, kan de franske skruer sikkert kortes ned og hullerne jævnes med en kuglehammer. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
I mim læretid hørte jeg en historie / myte / vandrehistorie (vælg selv) En elektriker var ved at hugge ind til en dåse i væggen. Han kom til spidsen af et søm, og gav den en ordenltlig en på frakken. Så kom naboen løbende: "hans allerbedste og dyreste antikke ur var faldt ned".

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skrevet af ev elmand på 21-04-2016 19:01
I mim læretid hørte jeg en historie / myte / vandrehistorie (vælg selv) En elektriker var ved at hugge ind til en dåse i væggen. Han kom til spidsen af et søm, og gav den en ordenltlig en på frakken. Så kom naboen løbende: "hans allerbedste og dyreste antikke ur var faldt ned".

JaE. I min læretid, for knap 50 år siden, blev jeg sat til og slibe et 5 og 10 mm metalbor op, for derefter og bore et hul i hvert hjørne på et ladet i en ny kølebil. Det var den gang bunden af ladet var lavet af et lag 1" planker med en sømmet galvaniseret plade oven på.  Mester stod udenfor og dirigerede hvor hullerne skulle være. Efter to huller må jeg på en eller anden måde være kommet foran eller mester bagud, idet kommentaren omkring 5 mm borets placering udeblev da det "dykkede", men da jeg lod  10 mm boret gå gennem, lød der en højlydt svorren og banden. Det viste sig så at mester stod og pegede med en finger op under ladet, på stedet hvor han mente hullet skulle være, samtidig med boret gik gennem. Det kostede mester en flækket finger og mig en helveds skideballe men samtidig ros for borets skarphed.  

God bededagsferie/weekend.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nu vi er igang med læretids historier.
Jeg skulle som lærling bore hul til et 25 mm rør, igennem en beton kældervæg som var 40-50 cm tyk. Jeg havde været inde i begge rum og der var masser af plads, så jeg gik i gang med borehammeren. Ca halvvejs igennem opdagede jeg at det var frokost, så jeg pakkede maskinen væk og gik til frokost.

Jeg kom tilbage efter frokost og startede boret op igen, og efter et stykke tid røg jeg igennem væggen. Jeg gik ind på den anden side (hvilket krævede at jeg skulle hen af en gang og op og ned af en trappe) og opdagede til min skræk, at mens jeg havde siddet og spist, havde der været et firma og stille 15 spritnye omklædnings skabe op, og mit bor havde nu banket et fint stort hul i bagbeklædningen på 2 af disse skabe

Behøver jeg at sige, at mester ikke var skidestolt af lærlingen der lige havde skaffet ham en regning på 2 nye omklædningsskabe   

Annonce
Skrevet af ev elmand på 21-04-2016 19:01

Der var også en historie om en lærling der blev sent op på loftet i en kirke for at løsne boltene til en at de 2 store kirkekroner der hang. De havde haft stillads, så de kunne understøtte kronen, men lærlingen valgte de forkerte bolte, med det resultat at den forkerte krone bragede ned
Angiveligt fordi trappen op på loftet var en vindeltrappe, så da han endelig kom op på loftet, så anede han ikke hvad vej han vendte... 

Jeg har nu også en lille historie

Ude på arbejdet skulle der trækkes nye kalber rundt og de samles så et sted hvorpå de skulle ind på en anden side af en beton væg. Så elektrikker lærlingen fik målt ud og gik så ellers i gang med det store kopbor og gik igang med at bore i den kære tykke beton væg. Lidt efter kom ejeren forbi og gav ham en ordentlig skide balde hvorfor han borede huller i en tyk beton væg når der nu 30 cm. ved siden af var en træ væg kan kunne bore i    Nå ja det havde jo været lidt nemmere og vupti så blev opgaven løst på langt kortere tid...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

En ældre man fortalte mig en gammel tækkemand historie. Det var fra dengang man syede stråene på. Til det brug havde man naturligvis en lang tækkenål, (nærmest som et mindre spyd). Det kunne så være de store drenges opgave at sidde på indersiden og stikke nålen ud igen. Når de så kedede sig, kunne de "komme til" at sætte træskoene (læs TRÆ skoene) op imod stråene der hvor de forventede næste sting skulle komme. Når så ham udefra ramte træskoene, råbte knægten SPÆR (altså som om han havde ramt et spær). Hvis det skete for tit, var det om at passe på indenfor på loftet, så blev der trukket igennem med ordene " jeg skal F... gi dig spær"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis