Lampe vil kun være tændt om aftenen?

Hej

Jeg har en loftslampe i en lejlighed. Jeg har selv sat ny ledning i for et par år siden. I starten havde jeg ingen problemer, men så begyndte lampen at slukke af sig selv. Så fik den ned, skilt ad, tjekket osv. og sat op igen. Nu slukker lampen stadig af sig selv, men kun hvis jeg har den tændt i løbet af dagen. Hvis jeg derimod tænder den om aftenen (fra omkring kl 18), så er der ingen problemer og den lyser flittigt til jeg selv slukker den. Er der nogen der ved, hvad problemet kan være?

Mvh Lærke

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er da helt klart, den synes ikke, du skal have lys om dagen. Nå, men til sagen er lampen med en strømforsyning i baldakinen, kan den dæmpes f.eks. ved at holde på ledningen. Kunne du fortælle lidt mere om lampen evt. et billede af lampen. Er alle forbindelser skruet til, er bundkontakten god nok?

fase
Ja, jeg er også glad for det ikke er omvendt, så jeg ikke må få lys om aftenen. Billedet herunder er af lampen. Alle forbindelser er tjekket, de burde være i orden. Bundkontakten ved jeg ikke præcis, hvad er? Jeg har haft tjekket strøm med en polsøger - der så godt nok ud da jeg tjekkede. 

Du har vel ikke en pære i med lyssensor ? Nå med bundkontakt menes den flig inde i fatningen som pæren berører. Pære sidder i et gevind som er den ene del af de strømførende og så er der bundkontakten som er den anden. Når du er sikker på at der er slukket, afmonterer du skærm og pære. Så kan bundkontakt bøjes en lille smule nedad så pæren bedre kan nå.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak, den vil jeg lige tjekke. Jeg er ret sikker på der ikke er lyssensor i, men det kan da godt være jeg skal tjekke det. I så fald er det en meget ringe lyssensor
Du kan nemt tjekke det ved at skrue en anden pære i, bare en uden elektronik, som det ser ud til at den pære, du har nu, er forsynet med.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis