Hulmursisolering - hvilket materiale?

Hvilket materiale isolerer bedst? Og er der andre egenskaber jeg skal være obs på? Der skal på et tidspunkt også skiftes vinduer, så noget der falder ud af hullerne skal det ikke være :-)

mvh. tina

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er de "gammeldags" mineraluld
indblæsning flamingokugler
ret nyt er papir-granulat
De isolerer stort set lige godt.

Det vigtigste er at arbejdet bliver udført helt perfekt - ellers er der jo u-isolerede steder, som kun kan "ses" med thermografi (varmefotografering).
Så det kan sikkert godt betale sig at bruge et anerkendt firma.

eneste du ikke skal bruge er Polyurethan skum - det afgasser nogen uheldige stoffer - men det er heller ikke almindeligt at bruge.

Der er sikkert mange andre som kan anbefale gode firmaer. Pøj Pøj.

To ulykker kommer sjældent alene.
Tak Ellida :-) Gode pointer - tak! Mon der er nogle firmaer, der tilbyder thermografering med som standard?

mvh. tina
Hej Taina - god arbejdslyst med projektet.

Jeg kender personligt dette firma: http://traefiberisolering.dk/ -
Dansk Træfiberisolering

Vindingvej 4,
8654 Bryrup
+45 2144 8021
Han er meget ansvarsfuld og grundig. Træfiber har måske også nogen fordele i forhold til mineralund.
Han laver indblæsning af træfiber på lofter mv. Det var ham som isolerede/indblæste på "bonderøvens" loft.
Jens er også en meget flink og sympatisk fyr - det er jo heller ikke dårligt, nar håndværkerne er behagelige at omgås.

Jeg ved ikke om det med thermografi - men du kan jo altid spørge om det - jeg tror bare at du skal igang med at undersøge mulighederne og få et par tilbud. Det er meget passende at få 2-3 tilbud på et stykke arbejde, og så vælger man derefter det bedste. Det er ikke sikkert at man skal tage det billigste.

Det bedste ville jo være, hvis nogen i den del af landet hvor du bor - Midtjylland?? kunne anbefale nogen flere firmaer.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af taina på 22-04-2016 12:26
Tak Ellida :-) Gode pointer - tak! Mon der er nogle firmaer, der tilbyder thermografering med som standard?

mvh. tina

 

Bemærk 

https://www.bolius.dk/undersoeg-hvor-varmen-slipper-ud-af-dit-hus-med-termografi-19676/

 

Her fremgår det blandt andet, at det bedste tidspunkt er i nov - april ... umiddelbart virker januar+februar som de bedste bud med hensyn til at få stor temperaturforskel. De rigtig dyrer kamerar behøver mindre forskel end de billigere. 

Men det er svært at vide, hvad de render rundt med. 

 

Annonce
Tak Ellida :-) Jeg bor i Kolding, som nok er lidt langt fra Bryrup - selv om gode anbefalinger jo altid vægter højt :-) Hvis du kender nogen tættere på, vil jeg gerne høre om det. Og ja - ellers er det jo bare med at kigge sig omkring og høre, hvad de lokale kan tilbyde :-)

mvh. tina
Brannigan - god pointe - tak! :-)

mvh. tina
Brannigan - god pointe - tak! :-)

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis