Havetraktor vil ikke starte

Min Stiga Villa vil ikke starte Der er tilsyneladende strøm på batteriet - har dog også prøvet med en start booster. Der kommer ikke engang et klik fra startrelæet. Har også prøvet at "kortslutte" startrelæet, men startmotoren siger ikke noget.

Hvad kan jeg tjekke?

Min Stiga Villa vil ikke starte Der er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så langt så godt. Afmonterede batteriets PLUS pol. Brugte min booster direkte på startmotorens plus og stel, så drejer den - så det er ikke starteren :-)

Men så begyndte det at sne, så nu venter jeg lige med resten :-)
Skrevet af sbay på 23-04-2016 14:09
Så langt så godt. Afmonterede batteriets PLUS pol. Brugte min booster direkte på startmotorens plus og stel, så drejer den - så det er ikke starteren :-)

Men så begyndte det at sne, så nu venter jeg lige med resten :-)

Ufffffffff, booster lyder som en hård kost til en sølle bette startmotor. 

Når før omtalte booster kan dreje motoren, tyder det meget på dit batteri er godt og grundigt sulferet. Prøv lige og mål spænding over batteriet, samtidig med du drejer nøglen over i startposition. 

Her har solen skinnet mere eller mindre hele dagen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Når jeg vil skifte batteriet, er det så ok med et 14A batteri, eller skal det være 18A eller 20A? Der er jo en lille prisforskel :-)
Tag et så stort batteri som der er plads til...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil mene min. 16 mm2, og gerne 25 mm2..
Jeg går ud fra kablerne ikke er meget over 0,75 meter i længden..

Vi prøver igen, i morgen --
Juhuuu der er liv - fik den startet med det nuværende batteri og bypass af startrelæ. Mine gamle startkabler er ikke ret gode, så de jeg fik dem fikset så der faktisk var forbindelse igennem, og lagde dem "dobbelt" kunne jeg starte maskinen, ved at koble plus direkte til startmotoren. Så et nyt startrelæ må være det der skal til i denne omgang!
Skrevet af sbay på 25-04-2016 11:25
Juhuuu der er liv - fik den startet med det nuværende batteri og bypass af startrelæ. Mine gamle startkabler er ikke ret gode, så de jeg fik dem fikset så der faktisk var forbindelse igennem, og lagde dem "dobbelt" kunne jeg starte maskinen, ved at koble plus direkte til startmotoren. Så et nyt startrelæ må være det der skal til i denne omgang!

Lige inden du "futter" ud og køber dig fattig i et nyt startrelæ, bør du måle spændingen over de to terminaler med stik, når du starter ved hjælp af nøglen og nedtrådt kobling. Hvis du måler 12 volt er relæet defekt hvis det ikke trækker. Kan du derimod ikke måle nogen spænding, har du et problem med switchen ved bremsen, kontakterne i startnøglen eller ledningsnettet.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis