Udfræsning af mursten

Hej, nogen der ved om der fås et fræsehoved til vinkelsliber eller lign. som kan bruges til at fræse mursten væk inde i min åbne pejs?
Skal have indsats i og de foreskriver 25 mm luft rundt om alle indsatsens.. Og så var det at jeg tænkte at det må kunne fræses væk, det er bløde sten, men kan kun finde fræsehoveder til fuger op til 12 mm og det er lige lidt nok..
Nogen bud, kom frisk.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS.

Jeg tror ikke der findes noget i den retning ud over det du selv nævner. Det er i øvrigt ikke særlig nemt at fræse noget væk inden i en "kasse" maskinen kan ikke komme ind i hjørner, og det støver af h.... til. Det letteste er at bruge hammer og mejsel. Eventuelt at leje mellemstor borehammer med fladmejsel.

Hvis du først hakker fugen ud, så er stenene ret lette at få til at flække.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik.

Det kan sgu godt være, har bare en ide om at have set noget lignende, ca på størrelse med en golfbold, med masser af tænder på som burde kunne løse opgaven, en borehammer er kun brugbar med en bøjet fladmejsel og er så stadig mit sidste valg. Ender nok med hammer og mejsel... Øv

Nej borhammer skal ikke have bøjet fladmejsel. Det vil automatisk søge udad, fordi stenene er svagest den vej. Så det skal holdes i en vinkel, for at komme til at arbejde "ligeud"
Jeg har ad en rillefræser, der fræser en 20 mm bred rille, og så kunne man fræse mange gange ved siden af hinanden. Men der er alt for besværligt i forhold til en fladmejsel.

Og så har du den win win situation at du ikke behøver at gå i motionscenter den dag. Du får armmuskler trænet helt gratis


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis