Nykøbt overfræser. Billig bitsæt, og/eller løse bits

Jeg lod mig lokke lidt af at Bauhaus kørte 20% på elværktøj til og med igår. Så jeg kom til at bestille en Bosch POF 1400ACE til den nete sum af 959,20Kr. http://www.bauhaus.dk/bosch-pof-1400-ace-overfraeser.html

Den kan tage 6mm 8mm og 1/4" jern

Fornuftig pris synes jeg selv, specielt taget i betragtning af at de giver 5års garenti på alt elværktøj.

Jeg har ikke arbejdet med en overfræser før, men vil da gerne lære at bruge den fuldt ud. Håber at kunne finde nogle begynder guides og projekter jeg kan give mig i kast med. 

Men jeg skal jo bruge nogle bit, og som med alt andet får man jo hvad man betaler for. Men jeg overvejer alligevel at købe et stort blandet sæt, lidt som det her fra Harald skrald. http://www.harald-nyborg.dk/p9232/fraesejernssaet-i-skab-50-dele

Også senere hen suplere op med kvalitets jern når de bliver slidt op. Men de er fandme dyre. Er der nogen der kender nogele gode sider i England, eller inden for EU. Eller bare nogle brands der er gode, så kan jeg jo søge lidt på Ebay og Amazon og se hvad jeg kan finde

Hvad har i lavet med jeres overfræser, smid gerne nogle billeder op i tråden, hvis i har lidt blær. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Prøv at gå ind på YouTube og søg på router - der er rigtigt mange video omkring brug m.v.
Har jeg gjort, og har også set en masse videoer. Der er masser af gode at vælge imellem. man skal bare lige finde dem, blandt alt det skrald der også ligger. Men tak for forslaget. Har også kigget de 6 lektioner som gørdetselv.dk har på deres side.

Jeg har sådan et sæt her, det er ikke meget jeg bruger overfræser, det har fungeret fint for mig og der er en del at vælge imellem.
http://www.harald-nyborg.dk/p7464/fraesejernssaet-i-skab-6mm-35stk

De har også et større sæt med 8 mm skaft

 

 


Vi prøver igen, i morgen --

Mit råd skal være et købe det billige lille sæt fra onkel harald til at starte med, og så senere købe enkelte jern til lige netop det projekt du har gang i, og dermed opbygge dit værktøjskab  

At købe de store sæt er efter min mening ligesom at købe et bitssæt til skruemaskinen... det ser fint ud, men i virkeligheden bruger du kun 2-3 af dem, rensten samler støv (hvornår har man sidst brugt ligekærv bits i skruemaskinen?)  
 

Jeg er selv startet med det billige, og nej det er ikke kvalitet (kina vare), men til en begrænset brug, er det fint at starte med (og bruger du lidt tid på at sætte dig ind i hvordan du beskytter dine jern, så holder de længere). Når du så bliver rigtig tændt, kan du altid kaste 1000 krone sedlerne efter flere jern 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja øv dig først med nogle billige overfræser bor/profiler indtil du blive dus med det.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Jeg startede med et lidt større sæt end "den lille kuffert" men i samme kvalitet. Det har da nogenlunde holdt siden, og har slidt 1 billig overfræser op. Nu har jeg så investeret i en Festool overfræser, så kan det være at der også skal lidt mere kvali. på til i jernene.
Og der er da enkelte af de tynde der har givet op, og enkelte af de andre jeg har modificeret, fordi der var behov for det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv evt. Wish.com.

Kina varer til lave priser.

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis