Materialer til gulvvarme samt cirka pris?

Hej.

Jeg skal muligvis lægge gulvvarme i mit hus, men jeg er i tvivl om, hvad jeg skal bruge til det samt hvad det vil ende med at koste?

Har kigget på Uponor, da det virker som om de kan leverer et af de nyeste/bedste produkter til en fornuftig pris? Men jeg tager muligvis fejl?
 
Gulvvarmen skal lægges på strøer eller eksisterende gulv. Der skal lægges gulvvarme på cirka 80kvm fordelt på stue og gangarealer. Deruodover er der planer om at lægge gulvvarme på 3 værelser, hvorfor der skal være kredse til dette i fremtiden.

Jeg ved, at der skal bruges følgende:
- Sporplade i spån/polystyren (eller forskallingsbrædder m. 22mm spor)
- Varmefordelingsplader
- Pex rør 20mm
- Gulvvarmestyring (med x antal kredse til 80kvm)
 
Er det alt hvad der skal bruges? Hvor meget skal jeg bruge af hver til at dække 80kvm, og hvad vil materialeprisen cirka ligge på?
 
Tak for hjælpen.
 
/Brian Jensen

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg brugte denne her type varmefordelingsplade, den sømmes på strøerne, og så en almindelig gulvspånplade oven på, jeg er rigtig godt tilfreds med denne løsning. (bruger du et selvbærende trægulv, skal der ikke spånplade imellem)
http://www.vvs-shoppen.dk/diverse-906/uponor-selvbaerende-varmefordelingsplade-20-339202005/?gclid=CPi-6uWYmswCFUTjcgod66AJAw

 


Vi prøver igen, i morgen --
Så skal du have noget fittings til at forbinde slanger med hvis det ikke medfølger, et antal stuetermostater, og lidt rørskåle isolering til den del af slanger der går igennem rum hvor de ikke skal opvarme.
Er det direkte fjernvarme har varmeværket måske krav om autoriseret VVS. Og sæt lidt af til elektriker, som skal sætte noget strøm af til pumpe og styring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis